עמוד:138

. 3 מתחו קו בין הפעלים המודגשים לשמות הפועל באותו הבניין . ק בּ לנ וּ מדפסת חדשה . נק בּ עה לנו פגישה . הפח תּ יאת ההוצאות . הקבצן ה דּפּ ק על הדלת . זכר וּ את כללי ההתנהגות בטיול . יש להבחין בין הצדדים . התחלנו להתר גּשׁ לקראת האירוע . יש לה זּ הר ממדוזות בים . נסו לב קּשׁ הנחה . כדאי לל בֹּשׁ סוודר . תרגיל 5 לפניכם קטע קצר העוסק בגידול חיות מחמד , ובו פעלים מודגשים . קראו את הקטע וענו על השאלות שאחריו . ילדים רבים מתח בּ רים בקלות לבעלי חיים וּ מפצירים בהוריהם לא מּ ץ חיית מחמד : כלב , חתול , אוגר ואפילו נחש ארסי . ייתכן כי חיית המחמד מ שׁמּשׁ ת מקור תעסוקה ושעשוע לילד , ה מּ ח זּ ק בו את האחריות : הילד חש מחויבות ואמפתיה כלפי יצור חי אחר . הורים אשר שוהים בעבודה שעות רבות נוטים לאמץ חיית מחמד אשר מס פּ קת נחמה לילדים ומשרה תחושת ביטחון בשעות שהם נמצאים לבד בבית . כלבים ובעלי חיים אחרים משמשים תחליף חברתי ועו ׂזרים ליצור קשרים עם ילדים אחרים , בעיקר כּשׁמֻּבּ ד ר בילדים בעלי צרכים מיוחדים . . 1 מהו הזמן הדומיננטי בקטע ? . 2 שערו : מדוע מופיעים מרבית הפעלים בזמן זה ? . 3 לפניכם פעלים מתוך הקטע . נתחו אותם לשורש ולבניין .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר