עמוד:124

. 4 לפניכם משפט : 5 לאחר שינוי החשיבה הפסק תּ ילראות בבעיות " מכשולים " , אלא ראיתי בהן אתגרים . בחרו בכל סעיף בתשובה הנכונה . א . צורת הציווי מאותו שורש של הפועל הפסק תּ יבגוף נוכחים בבניין נפעל היא הפסיק וּ / ה פּ סק וּ . ב . צורת העתיד מאותו שורש של הפועל הפסק תּ יבגוף מדברים בבניין קל היא נפסק / נפס ֹק . ג . צורת בינוני מאותו שורש של הפועל הפסק תּ יבגוף יחידה בבניין הופעל היא ֻ מפסקת / ֻ מס פּ קת . . 5 כתבו המלצה משלכם לתרגול חשיבה חיובית ושבצו בה לפחות פועל אחד בבניין הפעיל או בבניין הופעל . תרגיל 5 . 1 קראו את הקטע שלפניכם וענו על השאלות שאחריו . יניב , תלמיד כיתה י " א , מק פּ יד לשלב אימוני ספורט בשגרת יומו . החודש הוא הס פּ יק לרוץ במרוץ הלילה והדהים את חבריו כשסיים ריצת מרתון . יניב ח וֹשׁ ב שאסור לוותר , לכן הוא ל וֹ מד בחריצות בבוקר , גּוֹ ל שׁ בים אחר הצהריים וגם מקפיד על אימוני ריצה . א . מהי המשמעות המשותפת לבניינים של הפעלים המודגשים בקטע ? ב . כיצד ריבוי הפעלים מתקשר לדמותו של יניב ? ג . כתבו את הפעלים הס פּ יק ו - ל וֹ מד בגוף מדבר בזמן עתיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר