עמוד:118

בביתו המשיך להתבונן בגולם . לאחר זמן ממושך הבחין הילד שהגולם נע , ואפילו ר וֹ עד . והנה בּ קע בקצהו . בפנים היה פרפר עדין ויפה , שניסה להיחלץ מתוך קליפת הגולם בעזרת כנפיו העדינות . התנועות שלו היו חלשות , ולא נראה שכוח הכנפיים הללו יצליח לבצע את המלאכה . הילד הקטן רצה לעזור לפרפר האומלל לבקוע מהגולם . כשלא היה יכול לשאת עוד את המתח , הפר את הוראת הגורו . הילד הסיט את שני חצאי קליפת הגולם לצדדים כדי לסייע לפרפר להיחלץ . משיצא הפרפר , החל לעוף באוויר , אך לפתע צנח מטה ונ שׁ מט אל האדמה . הילד הרים בזהירות את הפרפר וראה שהוא מת . שטוף דמעות רץ הילד לביתו של הגורו והראה לו את הפרפר המת שבידו . " אתה רואה , ילד " , אמר הגורו , " מיהרת לשבור לו את קליפת הגולם , האין זאת ? " . " כן " , אמר הילד , " זאת עשיתי " . והגורו השיב : " אינך מבין , לא יכ ֹל תּ לדעת מה עוללת . כאשר הפרפר מתחיל לצאת מהגולם , הדרך היחידה שהוא יכ וֹ ל לחזק בה את כנפיו היא בכך שהוא מכה בהן לעבר הקליפה שוב ושוב . רק אז הוא עשוי להצמיח את שרירי הכנפיים שלו . כאשר אתה עשית זאת במקומו , מנעת ממנו לג דֹּ ל ולפתח את שרירי הכנפיים . זו הסיבה שהפרפר נפל לאדמה ומת " . . 1 בסיפור מודגשים פעלים . העתיקו : א . פועל מבניין נפעל ב . שלושה שמות פועל בבניין קל ג . פועל בבניין קל מהשורש ר - ע - ד בזמן הווה ד . פועל בבניין קל מהשורש י - כ - ל בזמן עבר בגוף נוכח . 2 " אבל עליך לז כֹּ ר שכאשר הגולם יבקע , והפרפר ינסה לצאת ויכה בכנפיו כדי להשתחרר מהקליפה , אתה לא תעזור לו " . כתבו את שם הפועל המודגש בבניין נפעל . . 3 " משיצא הפרפר , החל לעוף באוויר , אך לפתע צנח מטה ונ שׁ מט אל האדמה " . מהי צורת העתיד של הפועל נ שׁ מט ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר