עמוד:111

. 1 א . העתיקו מפסקה 1 את כל הפעלים בזמן עבר . ב . העתיקו מפסקה 2 את כל הפעלים בזמן הווה . ג . העתיקו מפסקה 3 את כל הפעלים בגוף נסתרים . . 2 לפניכם פסקה 3 מהקטע , ובה פעלים מודגשים . החוקרים בּ דק וּ את זמני ההגעה לבית הספר , את שיעור המסיימים את הלימודים ואת שיעור ההיעדרות בקרב 30 אלף תלמידים ב - 29 בתי ספר תיכון בשבע מדינות בארצות הברית . החוקרים מצאו ששנתיים לאחר שבית הספר קבע שימי הלימודים יחלו חצי שעה מאוחר יותר , פּ חת שיעור ההיעדרות ועלה שיעור מסיימי הלימודים בעשרות אחוזים . כך , למשל , שיעור בוגרי בית הספר עמד על 79 % לפני השינוי בשעת תחילת יום הלימודים , והוא קפץ ל - % 88 שנתיים אחרי שהלימודים החלו בשעה 8 : 30 בבוקר . א . מבין הפעלים המודגשים העתיקו את הפעלים בעבר נסתר . ב . העתיקו את הפועל הנותר וכתבו את שם הפועל המתאים לו . . 3 לפניכם משפט : שיעור ההיעדרויות פּ חת . בחרו פועל מאותו שורש של הפועל פּ חת אך בזמן אחר . א . פּ תח ב . אפ תּ ח ג . פּ תח תּ י ד . יפחת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר