עמוד:71

. 6 עיינו בגרף שלפניכם וענו על השאלות שאחריו . סיבות להעתקה במבחנים : * לפי סקר שנערך בקרב 300 תלמידי כיתות י׳ במרכז הארץ . א . נסחו במשפט אחד מסקנה העולה מן הנתונים בגרף . ב . האם ממצאי הסקר המוצגים לעיל עולים בקנה אחד עם הסיבות להעתקה במבחנים המוצגות בטקסט ? 1 נמקו . . 7 כתיבת מאמר טיעון לפי פרסומים רשמיים של משרד החינוך , נבחן שיימצא אשם בהפרת טוהר הבחינות ייענש , בחינתו תיפסל וזכאותו לתעודה תושעה עד להיבחנות חוזרת באותו מקצוע . השעיה זו עלולה להימשך פרק זמן של עד שלוש שנים . כמו כן משרד החינוך עלול לבטל את כל הבחינות שהנבחן הספיק להיבחן בהן עד למועד ההעתקה . אנשי חינוך רבים טוענים כי ענישה חמורה זו הכרחית וכי בכוחה להוביל שינוי ניכר בהתייחסות התלמידים , ההורים והציבור כולו לנושא טוהר הבחינות . כתבו במחברותיכם מאמר טיעון , ובו הביעו את עמדתכם בנושא הענישה והשלכותיה על ההתמודדות עם בעיית הפרת טוהר הבחינות . תוכלו להיעזר בדף המשוב בעמוד . 52

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר