עמוד:70

. 4 שתי הכותבות משתמשות באמצעים רטוריים מגוונים : שאילת שאלות , דימוי , פנייה בגוף שני , שימוש בגוף ראשון ועוד . בחרו שלושה אמצעים רטוריים שונים שהכותבות משתמשות בהם . הביאו דוגמה לכל אחד מהם והסבירו את תרומתו לכל אחד מהטקסטים . . 5 תלמיד כיתה י ' , שנוהג להעתיק במבחנים , טוען : אני אף פעם לא מעתיק מחבר . אני נעזר בפתקים או בטלפון הנייד , איני מסכן איש אלא את עצמי . לעולם לא אשאל חבר מהי התשובה לשאלה במבחן , כי אז אני עלול לסכן גם אותו . יש מקצועות שאני ממש לא מבין , ואף על פי שאני מנסה - אני לא מצליח במבחנים . רק במבחנים האלה אני מעתיק , כי אני חייב לקבל ציון חיובי בתעודה . אני לא רואה כאן שום בעיה מוסרית . כתבו תגובה לדברי התלמיד והסבירו לו מדוע מעשה ההעתקה באשר הוא אינו מוסרי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר