עמוד:69

פסקה 9 ד " ר פסטרנק קוראת לאנשי החינוך , לחברה ולהורים גם יחד להסיר את העמימות סביב עניין ההעתקה . " צריך לקבוע כללים : מהי העתקה , מתי היא מתרחשת ומתי מדובר ברמאות . תלמידים רבים אינם רואים בהעתקה משהו בלתי מוסרי , וצריך להעמיד אותם על טעותם " . פסטרנק מוסיפה שצריך להיות ברור שהעתקה בזמן מבחן אסורה ו "שהתלמיד צריך להראות מה הוא יודע , ולא מה השכן שלו יודע " . טקסט 2 מדברים על זה עצות איך להימנע מהעתקה ( באדיבות ד " ר פזית קורן ) . 1 שפרו את מיומנות הלמידה וההיבחנות : רגע לפני שאתם מחליטים להעתיק , קראו היטב את ההוראות במבחן , בדקו את המבנה שלו ואת מספר הנקודות לכל שאלה . כאשר כל הנתונים לפניכם , תוכלו לחוש שליטה גדולה יותר , לתכנן את הזמן ולענות על שאלות המבחן ביעילות רבה יותר . . 2 השהו את ההעתקה , עצרו כדי לחשוב : ברגע שאתם חשים את הדחף להעתיק , חשבו מהו הנזק הכי גדול שיכול להיגרם לכם אם לא תעתיקו ( אולי הוא לא גדול כל כך ?) , לאחר מכן חשבו מה עלול להיות הנזק אם תעתיקו ( אולי זה לא ממש כדאי ?) . . 3 האם העתקתם בעבר ? אם העתקתם פעם אחת , אל תהפכו זאת להרגל . להבא אל תעתיקו . . 4 סמכו על עצמכם וחשבו על העתיד : כשאתם מעתיקים , אתם עושים מעשה לא מוסרי . מה זה אומר עליכם כאנשים בוגרים ? . 1 כותבת טקסט 1 מציינת סיבות שונות להעתקה במבחנים . הציגו שלוש מהן . . 2 על פי כותרת המשנה של טקסט , 1 מיהו הנמען שאליו פונה הכותבת ? התלמידים ההורים משרד החינוך . 3 מהו היחס בין טקסט 1 לטקסט ? 2 נמקו . א . סיבה ותוצאה ב . בעיה ופתרונות ג . ניגוד ד . אין קשר בין שני הטקסטים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר