עמוד:67

. 4 ציינו ארבע דרכים שבעזרתן התמודדו בני הנוער הישראליים עם השלכותיה של הבריונות ברשת . . 5 כתיבת מאמר טיעון בריונות ברשת פוגעת בבני נוער רבים : תמונותיהם מופצות ברבים , נכתבים עליהם גידופים ודברי נאצה ושמם הטוב מוכפש . כתבו במחברותיכם מאמר טיעון ובו הביעו את דעתכם על השלכותיה של תופעה זו ועל הדרכים למגר אותה . נמקו את דבריכם והדגימו אותם . תוכלו להיעזר בדף המשוב בעמוד . 52 תרגיל : 8 העתקה בבחינות קראו את הטקסטים וענו על השאלות שאחריהם . טקסט 1 שקט , מעתיקים ! סמדר סלומון , אתר עשר פלוס , 11 . 1 . 2012 העתקה בבחינות , ובעיקר בבגרויות , היא אחת התופעות החמורות והמטרידות שעמן מתמודדת מערכת החינוך . מהם הגורמים לתופעה ? איך מתייחס משרד החינוך לנושא ? מה עובר על הילדים עצמם , ומה אנחנו , ההורים , יכולים לעשות בעניין ? כך נגרום לילדינו להפסיק להעתיק בבחינות ובעבודות . פסקה 1 תופעת ההעתקה במבחנים כבר הפכה מזמן לתופעה חמורה שמטרידה אנשי חינוך רבים . לאורך השנים השתכללו שיטות ההעתקה והפכו למתוחכמות מאוד , ובהתאם לכך גם היקף התופעה הולך וגדל . פסקה 2 לעתים , תופעת ההעתקה מתחילה כבר בחטיבת הביניים , בבחנים ובמבחנים השוטפים , בעבודות להגשה ובשיעורי הבית . יחד עם זאת , על פי סקר של ארגון המורים , מספר ההעתקות עולה ככל שעולים בסולם הכיתות . פסקה 3 לאחרונה עלו לכותרות כמה פרשיות העתקה בבחינות הבגרות . משרד החינוך נלחם בתופעה במרץ , ובאחרונה ביטל מנכ " ל משרד החינוך את ההכרה בציונים השנתיים של

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר