עמוד:64

ג . הציגו את הקטע שכתבתם בפני חבריכם לכיתה . עצות להצגה בפני קהל . 1 הציגו את התוצר שיצרתם בצורה פשוטה וברורה . . 2 השתמשו בלשון תקינה המתאימה לסיטואציה ( פעילות בשיעור לשון ) ולקהל היעד ( המורה ותלמידי הכיתה ) . . 3 השתדלו לדבר בצורה שוטפת , בקצב נכון ובקול רם וברור . שימו לב למגבלות הזמן העומד לרשותכם . . 4 השתמשו בשפת גוף מגוונת - תנועות ידיים מתאימות , עמידה טבעית , שמירה על קשר עין עם הקהל וכו ' . . 5 האמינו בעצמכם ! חייכו אל הקהל , והוא יחייך אליכם בחזרה ! תרגיל : 7 בריונות ברשת קראו את הטקסט וענו על השאלות שאחריו . בריונות ברשת גלי פרנק , 12 . 1 . 2015 פסקה 1 בשנים האחרונות אנחנו עדים להופעת סוג חדש של התנהגות אלימה בעולם הווירטואלי המכונה ' בריונות ברשת ' ( . ( cyberbullying הבריונות ברשת מוגדרת כשימוש ברשת כדי לשלוח הודעות פוגעות או כדי להעביר מידע שמטרתו לפגוע בשמו הטוב של אדם או ביחסי החברות שלו עם אחרים , וכן כדי להסב כאב , פגיעה או נזק . פסקה 2 לבריונות ברשת מאפיינים שונים , כמו הטרדות , הצקות והשמצות . היא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות , כמו כתיבה ברשת נגד עמית לספסל הלימודים , הפצת תמונות וסרטונים משפילים , חרם בקבוצות ווטסאפ ועוד . גם התחזות לאדם אחר באמצעות כתיבת תכנים שליליים או העלאתם לרשת בשמו היא בריונות רשת , והיא יכולה להסב לקורבן נזק חברתי רב . פסקה 3 פרסום מידע אישי על הקורבן המציג אותו באופן שלילי הוא הדפוס השכיח ביותר של בריונות ברשת . כמו כן , משתתפים במחקרים בארה " ב טענו שפרסום תמונות וסרטוני וידאו פוגעניים הם החמורים ביותר בעיניהם , וזאת מכיוון שאפשר לזהות בהם את הקורבן במצבים משפילים , ותמונות וסרטונים פוגעניים זוכים לצפיות רבות יותר ולקהל רב יותר . פסקה 4 חשיפה עצמית של מידע אישי ברשת , בייחוד פרטים אישיים רבים ותמונות חושפניות , מגבירה את הסיכון להפוך לקורבן של אלימות ברשת . נוסף על כך , בעיות אישיות בין מתבגרים גרמו לאחדים מהם להטריד את חבריהם ברשת באמצעות שימוש לרעה במידע האישי שהעלו או בתמונותיהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר