עמוד:58

פסקה 4 למי שבילה את רוב שנותיו בבית הספר במאמץ סיזיפי להספיק להעתיק מהלוח , טלפונים חכמים היו חלום . סצנה מוכרת מאוד בבתי הספר כיום היא קבוצות של תלמידים שבסיום השיעור פשוט מתמקמות מול הלוח ומצלמות אותו . " הם מתעדים סרטוטים מורכבים שסרטטתי על הלוח , ובמידת הצורך גם שולחים אותם זה לזה " , אומרת פרידמן . " אבל חשוב להדגיש שהשיעור איננו מתבסס על הטלפונים החכמים . אנחנו מתייחסים אליהם ככלי עזר " . פסקה 5 סגנית יו " ר המועצה הפדגוגית במשרד החינוך , דליה פניג , חותרת גם היא לשימושים פחות קונבנציונליים בטלפון , למשל , צפייה בהרצאות ייחודיות באמצעות ברקודים או יישומונים ייעודיים . " היתרון הוא הניידות של המכשיר , שנמצא עם התלמיד גם מחוץ לגבולות הכיתה " , היא מסבירה . " המטרה היא להרגיל את התלמידים להשתמש בטלפון ככלי לימודי גם אחרי שעות הלימודים " . לדבריה , השימוש בטלפונים ניידים ככלי פדגוגי הולך ומתרחב , ומשרד החינוך יאפשר השנה ליותר ויותר בתי ספר להכניס סמארטפונים לכיתה . " לא מדובר בהנחיה גורפת , זה יהיה על פי שיקול דעתם של המוסד והמורים בו " , לדבריה . פסקה 6 לצד ההתלהבות מהכנסת הטלפונים הניידים לכיתות נשמעת גם ביקורת על הנוהל החדש . למשל , הסכנה מהקרינה שהוא מפיץ , וכמובן , העובדה שלא לכל תלמיד יש טלפון חכם , ושההבדלים בין המכשירים עלולים להדגיש את הפערים הסוציו - אקונומיים בין התלמידים . לדברי פניג : " משרד החינוך אינו ממליץ על רכישה , והוא מתיר את השימוש בטלפונים הניידים החכמים לצורכי הוראה , למידה או הערכה רק במצבים שיש לכך ערך מוסף . השימוש צריך להיעשות באופן זהיר , מבוקר ואחראי , וצריך להביא בחשבון שמכשיר זה אינו נמצא ברשותם של כל התלמידים . על כן רצוי לעבוד עמו בקבוצות , ובאופן שלא יבליט את הפערים הסוציו - אקונומיים בין התלמידים " . . 1 ציינו את יתרונותיו של שילוב הטלפון הנייד בתהליך הלמידה בבית הספר , לפי הטקסט . . 2 לביסוס איזו טענה כותב הטקסט מציג דוגמות מקריית החינוך " ברנקו וייס " ? א . תלמידים אינם מרוכזים במהלך שיעור של 45 דקות . ב . המורים וההנהלה אינם מעוניינים להחרים טלפונים ניידים של תלמידים . ג . הטלפונים הניידים מאפשרים למידה פעילה . ד . תלמידים רבים אינם מספיקים להעתיק מהלוח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר