עמוד:57

. 5 כתיבת מאמר טיעון יש הטוענים כי מורה טוב הוא מורה שיודע להסביר את החומר הלימודי בצורה ברורה ופשוטה , לעומת זאת יש הטוענים כי מורה טוב הוא מורה המחנך לערכים כגון כבוד האדם , אהבת הארץ וטוהר המידות , ויש הטוענים כי מורה טוב משלב אישיות ערכית ומומחיות בתחום הדעת . כתבו במחברותיכם טיוטה למאמר טיעון והביעו את עמדתכם בנושא , מיהו מורה טוב . נמקו והציגו דוגמות מתאימות . . 6 בדקו את הטיוטה שכתבתם בעזרת דף המשוב בעמוד 52 ותקנו בהתאם . . 7 בקשו מעמית לספסל הלימודים הערות על הטיוטה שכתבתם . תקנו בהתאם להערות שתקבלו . תרגיל : 5 טלפונים חכמים בכיתה קראו את הטקסט וענו על השאלות שאחריו . כשהמורה מבקש לפתוח סמארטפונים בכיתה שחר חי , 20 . 08 . 2013 , ynet פסקה 1 הטלפונים החכמים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו : באמצעותם אנו משוחחים , משחקים , מסמסים , גולשים ומצלמים . לפיכך החליטו במשרד החינוך שמשנת הלימודים הקרובה יחל תהליך שמטרתו להפוך את הטלפון החכם לכלי פדגוגי לכל דבר , שיהיה חלק מתוכנית הלימודים . הכוונה היא לאפשר לתלמידים להשתמש בטלפון הנייד במסגרת השיעור : התלמידים ישתמשו בו לחיפוש מידע ברשת , לניצול שפע המידע למתן תשובות מיידיות על שאלות שמתעוררות במהלך השיעור וגם לתיעוד מצולם של תהליכים המתבצעים בחדרי הלימוד , במעבדות , במגרש הספורט ואפילו בחצר בית הספר . פסקה 2 בקריית החינוך ברנקו וייס ע " ש יצחק רבין במזכרת בתיה הוכנסו הטלפונים החכמים לפעולה . " על פי התפישה שלי , התלמידים צריכים להיות פעילים בזמן השיעור " , אומרת המנהלת אורנה פרידמן . " היום הכול מהיר ומיידי , התלמידים מאבדים ריכוז בשיעור של 45 דקות , והמטרה שלנו היא לסקרן אותם . אחרי שנים שבהן נאלצנו להחרים טלפונים ולזמן הורים , החלטנו להשתמש בטלפונים הניידים לצרכים פדגוגיים " . פסקה 3 בשיעור תנ " ך בבית ספר ברנקו וייס למדה כיתה פרק מספר יחזקאל , וכמה תלמידים החלו לזמזם לעצמם את שירו של חיים חפר " יחזקאל " לפי הלחן של החלונות הגבוהים ( " אל אל אל יחזקאל " ) . המורה שיתפה פעולה : היא ביקשה מהתלמידים למצוא את השיר ברשת , ובמהלך השיעור נערכה השוואה בין השיר לטקסט המקראי . במקרה אחר נזכר תלמיד בסרטון הקשור לנושא שנלמד בכיתה , והשיעור נעצר כדי שכולם יוכלו לצפות בו . "פעמים רבות הטלפון הנייד משמש אותי להעשרת אוצר המילים של תלמידיי " , ממשיכה פרידמן . " באחד השיעורים התלמידים לא הבינו למה התכוונתי כשאמרתי ' בטל בשישים ' . שלחתי אותם למצוא את פירוש הביטוי בעצמם . תהליכים דומים מתרחשים בשיעורים כמו כימיה , ביולוגיה והיסטוריה . הסיטואציה הזאת מאפשרת דיון על פירוש המילה , על דרך החיפוש באינטרנט ועל אמינות אתרי האינטרנט שהם נעזרים בהם " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר