עמוד:55

תרגיל : 4 הוראה במאה ה - 21 לפניכם רשומת פייסבוק שכתבה מורה צעירה . קראו אותה וענו על השאלות שאחריה . העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם של ידע שמשתנה במהירות עצומה . לא פעם אני מרגישה שהתלמידים שלי יכולים להגיע אל הידע בלעדיי . הם יכולים לקרוא באינטרנט על כל נושא ובכל שפה , ולא פעם אני חושבת - מהו התפקיד שלי כמורה צעירה במאה ה - ? 21 מה אני יכולה ללמד שלא נמצא במאגרי המידע העצומים באינטרנט ? האם התפקיד שלי הוא רק להעביר מידע על תהליכים ביולוגיים ? או שמא תפקידי לגרום לתלמידיי לחקור בעצמם , לפתח את סקרנותם ואת היצירתיות שלהם , לגרום להם ליהנות מהלמידה , לחפש מידע , לעבוד בצוות ולקשור בין הנושאים המופעים בתוכנית הלימודים לבין הנושאים שמעסיקים אותם בחיי היום יום שלהם ? אני סבורה שלמידה אמתית מציבה בראש סדר העדיפויות את היכולת ללמוד איך ללמוד : איך לקרוא פרק בהיסטוריה ? איך לעיין במפה ? איך למצוא מידע אמין ורלוונטי באינטרנט ? איך למזג מידע ממקורות שונים ? איך לגבש עמדה ? המיומנויות הללו הן מיומנויות חשובות , ובעיניי הן הבסיס , בעזרתן אפשר ללמוד כל תחום בצורה עצמאית . הטכנולוגיה , בעיניי , היא כלי עזר למורה , לעולם היא לא תהווה תחליף למורה , אולם אני סבורה שהטכנולוגיה עשויה להקל על עבודתי כמורה ולסייע לתלמידיי ללמוד בהנאה וביעילות . חשוב לי שתלמידיי יטעמו את טעמם המר של האכזבה והכישלון , שהרי ידוע לכול שכישלון הוא כלי לצמיחה . במקרה של כישלון , הייתי רוצה שתלמידיי ינתחו מה למדו מהמקרים שנכשלו בהם כדי שיצליחו בעתיד . אני מקווה שאהיה מורה משמעותית , ושתלמידיי יזכרו את השיעורים שלנו כחוויה חיובית גם בבגרותם . . 1 מהם תפקידיו של המורה במאה ה - , 21 לפי דבריה של המורה ? בחרו את כל התשובות הנכונות . א . לשוחח עם תלמידיו בוואטסאפ ולהתעדכן במצבם . ב . לאפשר התמודדות עם כישלון . ג . לפתח שליטה בטכנולוגיות חדישות . ד . ללמד את תלמידיו איך ללמוד בצורה עצמאית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר