עמוד:53

תרגיל : 3 ביקורת על טיעון של תלמידה לפניכם מטלת כתיבה וטיעון שכתבה תלמידה . קראו את המטלה ואת הטיעון וענו על השאלות שאחריהם . הנחיה : מרבית בני הנוער וחלק גדול מהמבוגרים נושאים עמם את הטלפון הנייד שלהם לכל אשר יפנו . כמה בתי ספר תיכוניים החליטו לאסור על התלמידים להכניס טלפונים לשטח בית הספר כדי לשמור על בריאותם של התלמידים ועל הרגלי הלמידה שלהם . כתבו מאמר טיעון , ובו הביעו את עמדתכם בנוגע ליוזמה זו . נמקו את דבריכם ובססו אותם על דוגמות . הטיעון שכתבה התלמידה מי שמבקר בבתי ספר תיכוניים בארץ , יכול לראות שכמעט לכל ילד יש טלפון ביד או בכיס . בחודש שעבר החליטו בכמה תיכונים לאסור על תלמידים להביא טלפונים חכמים לבצפר . אותם מנהלים ומורים החליטו לאסוף את הטלפונים של התלמידים בתחילת היום ולהחזיר אותם בסוף היום . חלק מהתלמידים כעסו מאוד על היוזמה של ההנהלה , וחלק קיבלו אותה בהבנה . הבאת טלפונים לבית - ספר עלולה ליצור מלא בעיות , ביניהן בעיות לימודיות , בעיות חברתיות ובעיות בריאותיות , לכן היוזמה של המורים האלה מעולה , והייתי שמחה שגם מנהלת בית הספר שלי תיישם אותה . כשאנחנו לומדים , הטלפונים החכמים עלולים לפגוע בריכוז שלנו . הטלפונים שלנו נמצאים רוב הזמן בכיס , בקלמר או בתיק . במהלך השיעור אנחנו אמורים להתרכז בדברי המורה , אבל הפיתוי גדול , ולא פעם אני וחבריי מציצים בנייד כדי לראות מה חדש באינסטגרם , בסנפצ ' ט או בוואטסאפ , וממש קשה לנו לעמוד בפיתוי , וזה ממש פוגע בריכוז שלנו . לפעמים במהלך השיעור מישהו כותב הודעה בווטסאפ הכיתתי , וכולם מתחילים לדבר אחד עם השני , ומאבדים קשר עם השיעור . אין ספק שכך לא ניתן ללמוד ! גם מבחינה חברתית , הטלפונים פוגעים בנו , התלמידים , כי כולם כל הזמן מרוכזים במסכים שלהם , ואין להם זמן לדבר אחד עם השני ולהיפגש . הדבר בולט במיוחד בהפסקה - כל אחד שקוע בטלפון שלו , ובמקום שיהיה רעש של צחוק ודיבורים , בדרך כלל די שקט . גם אחרי הלימודים אנחנו כמעט ולא נפגשים , אלא מדברים בווטסאפ או באינסטגרם . פעם היינו יוצאים לקניון , הולכים לים או לבריכה , והיום אנחנו מבלים הרבה יותר זמן בבית , מול הנייד שלנו . והתחום שהכי נפגע מהטלפונים החכמים הוא התחום הבריאותי , כי הטלפונים החכמים מפיצים קרינה שעלולה לגרום למחלות קשות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר