עמוד:85

. 5 לאחרונה נפוצה התופעה של צילום הלוח בסוף השיעור באמצעות מצלמת הטלפון החכם . תלמידים רבים מבקשים מהמורה לצלם את אשר כתב במהלך השיעור במקום להעתיק מהלוח למחברת . נסו לחשוב מהו היתרון בכתיבה ידנית במקרה זה . . 6 כתיבת מאמר טיעון המכשירים הדיגיטליים תופסים מקום מרכזי במערכת החינוך : מורים ותלמידים נעזרים רבות במחשבים , בטאבלטים ובטלפונים ניידים . בכמה מבתי הספר בארץ ובעולם הוחלט לזנוח את הכתיבה הידנית ולטפח את ההקלדה . כתבו במחברותיכם מאמר טיעון , ובו הביעו את דעתכם על החלטה זו . נמקו את דבריכם והדגימו אותם . תוכלו להיעזר בדף המשוב בעמוד . 52 תרגיל : 12 חוכמת המרשמלו קראו את הטקסטים וענו על השאלות שאחריהם . טקסט 1 חוכמת המרשמלו דודי גולדמן , ידיעות אחרונות , 26 . 2 . 2016 פסקה 1 בשנות ה - 60 של המאה הקודמת , כשוולטר מישל היה פסיכולוג צעיר , סקרן ומלא אמביציה , הוא הגה עם הסטודנטים שלו באוניברסיטת סטנפורד ניסוי , שזכה לשם " מבחן המרשמלו" והפך במשך הזמן לאחד הניסויים המכוננים בפסיכולוגיה של המאה ה - . 20 פסקה 2 הניסוי היה גאוני בפשטותו : מישל והסטודנטים שלו קפצו לביקור בגן טרום חובה שפעל בקמפוס של סטנפורד , והציגו לילדים עסקה : כל אחד מהם יוכל לקבל עכשיו מרשמלו אחד ויחיד . אבל מי שיתאפק , יחכה ולא יחטוף את המרשמלו המפתה המונח מולו על השולחן , יזכה כעבור פרק זמן מסוים בשתי חתיכות של הממתק האהוב . התוצאה : שני שלישים מהילדים לא הצליחו להתגבר על הדחף להושיט את היד למרשמלו ולאכול אותו , ורובם נאלצו להסתפק רק במרשמלו אחד . שליש מהפעוטות , שכן הצליחו להתאפק , ישבו במשך 20 דקות מול המרשמלו הקורץ מהשולחן בלי לגעת בו - רק כדי לזכות בהמשך בשתי חתיכות מתוקות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר