עמוד:83

פסקה 2 כמורה ותיקה , המכשירה מאות תלמידים מדי שנה , הופתעתי מאוד מיוזמה זו . העובדה שמערכת החינוך בפינלנד היא דוגמה ומופת לכולנו , גרמה לי לתהות האם יש היגיון ביוזמה זו , והאם גם בישראל אנו צפויים לאמץ יוזמות דומות . אני חוששת שמהלך זה יוביל לזניחה של כתיבה ידנית , עד כי בעתיד הלא רחוק ילדינו ונכדינו יימנעו מכתיבה ידנית לחלוטין . ילדים שיתרגלו להביע את רעיונותיהם באמצעות לחיצה על מקשי המקלדת עלולים לאבד את היכולת החשובה לכתוב כתיבה ידנית ברורה . דמיינו נער , המבקש לכתוב ברכה מרגשת ליום הולדתה של אמו או מכתב אהבה לחברתו , האם גם אז ייאלץ להקליד ברכה קרה ומנוכרת ? לכתיבה ביד יש מגוון שימושים , ואין לי ספק שכתיבה באמצעות לחיצה על מקשי המקלדת פוגעת משמעותית ביכולתו של הכותב לבטא את עצמו . כולי תקווה שהממונים על החינוך יתרחקו מיוזמות תמוהות כאלה וימשיכו להשקיע בלימודי כתיבה ידנית מכיתה א ' ועד סיום הלימודים בכיתה י " ב . יעל בר היא מורה ומחנכת בתיכון בשפלה . . 1 שני הטקסטים עוסקים בכתיבה ידנית לעומת הקלדה . ציינו את הטענה המרכזית של כל אחד מהטקסטים בנוגע לסוגיה זו . . 2 ציינו שני נימוקים שכל אחד מהכותבים משתמש בהם לביסוס עמדתו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר