עמוד:41

פסקה 4 ממחקרים שנערכו בארצות הברית עולה כי 72 % מהאמריקנים שהשתתפו במחקר מסכימים כי ההרגל המטריד ביותר בנוגע לטלפון הנייד הוא העובדה שאנשים מדברים בקול רם מדי . כמה מן הנשאלים ציינו שכאשר הם נמצאים במקום הומה אדם , כשאנשים רבים משוחחים בטלפון הנייד שלהם , הם מרגישים כאילו היו בכוורת דבורים רועשת . כמו כן , 68 % מהאמריקנים שהשתתפו במחקר מבחינים לפחות באדם אחד , שמתנהג בחוסר נימוס תוך כדי דיבור בנייד . יהיה מעניין לבדוק את הנתונים בארצנו הקטנטונת . פסקה 5 נראה כי טכנולוגיה ונימוס אינם משתלבים זה בזה בהרמוניה , אולם הטלפונים הניידים אינם הבעיה , אלא התנהגותם של האנשים עצמם . כולנו חוטאים בחוסר נימוס מפעם לפעם , אולם אם נפתח את המודעות לזולת , נוכל ליצור אווירה הרמונית . פסקה 6 להלן מספר עצות לשיחה בטלפון הנייד : . 1 כשאתם מתקשרים לטלפון נייד – הזדהו בשמכם בתחילת השיחה . . 2 הימנעו מדיבור בטלפון הנייד בזמן הארוחה . . 3 אל תשוחחו בטלפון הנייד במעלית , במהלך ישיבה , בספרייה ציבורית , בבתי חולים , בתאטרון או בכל מקום ציבורי אחר , כשהסובבים אתכם עלולים לחוש אי נוחות . . 4 אם אתם נמצאים במקום בלי קליטה , הודיעו על כך לצד השני וחזרו אליו מאוחר יותר . עדיף שתדברו באווירה נינוחה ושלווה במקום שתשאלו : " מה אמרת ? " אחרי כל משפט . . 5 אם השיחה נותקה - האדם שהתקשר הוא זה שאמור לחזור לבן שיחו . . 6 כשאתם מתקשרים למישהו ושומעים צליל של שיחה ממתינה , נתקו את השיחה ונסו שוב מאוחר יותר . עם זאת , אם השיחה חשובה מאוד ודחופה - המשיכו לנדנד עד שתיענו . . 7 כשאתם משוחחים בטלפון ושומעים צליל של שיחה ממתינה , אל תעברו אליה בלי להקפיד על הכללים הבאים : א . התנצלו על כך שאתם עוברים לשיחה הממתינה ואמרו משפט כגון : " אני מתנצל , אני חייב לענות לשיחה חשובה " ; ב . הקפידו על שיחה קצרצרה עם איש השיח שלכם בשיחה הממתינה . אל תשכחו את האדם הממתין על הקו ; ג . כשאתם חוזרים לשיחה הראשונה , השתמשו במילת הקסם " תודה " . . 8 כדאי שתבחרו צלצול ערב לאוזן לטלפון הנייד שלכם . זכרו שיש סביבכם אנשים , ולכן נסו להגדיר את הצלצול באופן כזה שהוא לא יהיה צורם או רועש מדי . . 9 ולסיום , אל תפתחו שיחה ב " הלו " או ב " כן " , כשאתם עונים לשיחה נכנסת . במקום זאת אמצו מילים חיוביות וחמות כגון " שלום " או " בוקר טוב " . תמי לנצוט - ליבוביץ עוסקת בייעוץ והדרכה בנושאי תדמית תקשורתית , נימוס ונוהג בינלאומי . . 1 מהי הבעיה המשותפת המוצגת בשני הטקסטים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר