עמוד:20

פסקה 6 במרבית הדיאטות נהוג להמליץ לשתות הרבה , כלומר להקפיד על שתייה של 10 - 8 כוסות מים ביום . זאת מתוך הנחה , שכאשר הגוף מקבל את כמות הנוזלים הדרושה לו , הוא מבצע בצורה יעילה יותר את שריפת השומן , מזרז את חילוף החומרים ובכך מסייע להרזיה . לעומת זאת , חוסר נוזלים גורם לגוף סטרס ( לחץ ) , אגירת נוזלים , ירידה בקצב שריפת הקלוריות והאטת תהליך ההרזיה . פסקה 7 מניחים שבמהלך האבולוציה השתבשה תחושת הצמא אצל רובנו , ואת מקומה תופסת תחושת הרעב . בשל כך , לעתים , אנחנו מתבלבלים בין תחושת צמא לתחושת רעב . לכן בפעם הבאה , כשתרגישו רעב , במקום לרוץ למקרר כדי לנשנש משהו , כדאי שתנסו לשתות מים , תה , קפה או מרק חם . יכול להיות שגופכם מאותת לכם שהוא זקוק לנוזלים . פסקה 8 בכל הגילים חשוב להקפיד על שתיית משקאות בלי סוכר . הדבר חשוב שבעתיים בקרב ילדים ובני נוער . מחקרים מראים שהעלייה התלולה בהשמנה בקרב ילדים בכל העולם המערבי נובעת , בין היתר , מהגידול בצריכה של משקאות קלים מומתקים בסוכר . השתייה המומלצת ביותר לילדים , כמו למבוגרים , היא מים ( בלי סוכר ובלי קלוריות ) . אם ילד אינו מוכן לשתות מים , אפשר להציע לו תה צמחים קר , או מיצי - פירות שאפשר לדלל אותם במים כדי להפחית את ריכוז הסוכר . פסקה 9 שתייה מוגזמת של 20 כוסות ומעלה נחשבת לשתיית יתר . היא גורמת לדילול בריכוז של מרכיבי הדם ושל מלחים שונים , כמו נתרן ואשלגן , דבר המונע את תפקודו התקין של הגוף . במצב זה תיתכן פגיעה בתאי המוח , הלב וכלל האיברים בגוף . סימני שתיית יתר דומים לאלה של ההתייבשות , ובהם : עייפות , בלבול , חוסר יציבות , חוסר ריכוז , עוויתות , ובמצבי קיצון תרדמת ואף מוות . איריס אינגבר היא דיאטנית קלינית מוסמכת . טקסט 2 כמה מים אנחנו שותים ביום ? 3 . 3 . 2015 , ynet פסקה 1 על כך ששתיית מים היא בריאה אין עוררין . אבל כמה הישראלים שותים באמת ? האם מים הם המשקה המועדף עליהם ? האם יש הבדלים בין גברים לנשים ? ומהי הסיבה שבגללה הישראלים בוחרים במים ? פסקה 2 סקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס בקרב 515 משיבים יהודים בני 25 ומעלה מצא שמרבית האנשים ( 59 % ) מדווחים שהם שותים 5 - 4 כוסות מים ביום . נתונים אלו מדאיגים . ההמלצות לשתייה , על פי ארגוני הבריאות , הן כי גברים זקוקים לכשלושה ליטרים של מים בממוצע ביום , שהם 13 כוסות , ונשים זקוקות ל - 2 . 2 ליטרים של מים ביום , שהם 9 כוסות . בפועל רבים מתקשים לשתות את הכמות המומלצת . פסקה 3 המשקה שהנבדקים תפסו כמשקה הבריא ביותר הוא מים מינרליים . לעומת הבחירה במים כמשקה הבריא ביותר , רק 3 % מהנבדקים ציינו שסודה היא המשקה הבריא ביותר המועדף עליהם . מרבית האנשים ( 65 % ) שותים מים " כי הם מרווים ובריאים " , ואילו רק כחמישית מהנבדקים מדווחים שהם שותים מים כי הם טעימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר