עמוד:15

. 6 לפניכם פסקת הסיום של הטקסט , ובה מודגשים פעלים : " אם אחרי הריב נותר כעס , זהו סימן שנשארו משקעים " , הבהיר מיקי , " נקו את המשקעים מהר ככל האפשר . בקשת סליחה והיכולת לסלוח הן המפתח לניקוי משקעים . השתדלו לסלוח ולשכוח בקלות ובמהירות . ריב חכם מסתיים כששני הצדדים מרגישים שזה היה ריב ראוי ופורה , שהוליד רעיונות או פתרונות חדשים , ושהם סומכים זה על זה ומעריכים יותר זה את זה . סיימו את הריב רק כשאתם בטוחים שזה המצב . ואם זה לא המצב - המשיכו את המריבה או את ההידיינות עד שזה יהיה המצב . כך תצליחו להשתמש במריבות כמנוף לקידום שותפויות ארוכות טווח גם בין חברים וגם בין בני משפחה " . א . מה משותף לכל הפעלים המודגשים ? ב . לשם מה משתמש כותב הטקסט בפעלים כאלה בפסקת הסיום ? . 7 בביתה של משפחת יהודאי בבאר שבע שורר מתח בין ההורים לילדיהם . ההורים דורשים מהילדים הבוגרים לסייע בעבודות הבית ולטפל באחיהם הקטנים , ואילו הילדים הבוגרים טוענים שהם עסוקים בענייניהם ואין הם פנויים לעזור בעת הזו . נסחו שלוש המלצות לניהול שיח חכם בין ההורים לילדיהם . היעזרו בטקסט שקראתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר