עמוד:11

א . שברים במילים ( שלישים ושישיות ) ( עמודים 22 – 4 ) מטרות היחידה הזאת הן : להמחיש לתלמידים את השלישים ואת השישיות באמצעות מקלות השברים . בשלב הזה השברים כתובים רק במילים . שהתלמידים ילמדו לזהות שלישים ושישיות בצורות שונות ולסמן אותם . שהתלמידים יפרקו שבר גדול מ - 1 ליחידות שלמות ולשבר קטן מ - 1 ולהפך ( לדוגמה : 7 שלישים הם 2 יחידות ושליש אחד , 3 יחידות ו - 2 שישיות הן 20 שישיות ) . שהתלמידים יעברו מכתיבת מספר ביחידות שלמות לכתיבתו כשישיות או כשלישים ולהפך ( לדוגמה : 2 יחידות הן 6 שלישים או 12 שישיות , 9 שלישים הם 3 יחידות ) . הצעה לפעילויות פתיחה . 1 הכרת מקלות השברים מבקשים מהתלמידים לבדוק את כל מקלות השברים שבמארז האבזרים ולתאר אותם : כמה מקלות יש , מאילו סוגים , באילו אורכים וכדומה . . 2 הצגת יחידה ושלישים על מקלות השברים לצורך העבודה בפרק על כל אחד מהתלמידים להצטייד בטוש מחיק , ובעזרתו יוכל לסמן שברים על המקל . לדוגמה , את השבר 2 3 יסמנו התלמידים כך : מבקשים מהתלמידים לסמן 2 שלישים על מקל השלישים , 5 שלישים על מקלות השלישים , יחידה אחת על מקל השלישים . מבקשים מהתלמידים לקחת מקל שלישים אחד ושואלים : אילו שברים אפשר לסמן עליו ? מבקשים מהתלמידים לקחת שני מקלות שלישים ושואלים : אילו מהמספרים האלה אפשר לסמן עליהם ? 4 שלישים , 9 שלישים , 8 שלישים , 2 שלישים , 7 שלישים , יחידה אחת , 6 שלישים , 0 שלישים , שליש , 2 יחידות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר