עמוד:10

שברים גדולים מ 1 כבר בפעילויות שבתחילת החוברת התלמידים עוסקים גם בשברים קטנים מ - , 1 גם בשברים גדולים מ - 1 וגם בשברים השווים ל - . 1 זאת כדי להדגיש שכל השברים האלה מוגדרים באופן דומה , ואין הבדל מהותי ביניהם . לדוגמה : 3 שישיות - לוקחים מקל שישיות ומסמנים עליו 3 שישיות : 4 שלישים - לוקחים שני מקלות שלישים ומסמנים עליהם 4 שלישים : מספרים שלמים ושברים הכרת השברים משמעותה בין היתר הרחבה של מערכת המספרים שהכירו התלמידים עד כה . בכיתות הקודמות פעלו התלמידים בעולם של מספרים שלמים בלבד , ולמערכת הזאת הם נדרשים להוסיף את המספרים " החדשים " ( השברים ) – להכיר אותם ולדעת להשוות ביניהם ולעשות בהם פעולות חשבון שונות . רוב הפעילויות בפרק הזה עוסקות בשברים , ואולם חשוב לעסוק גם כאן במספרים שלמים כדי שהתלמידים יבינו שהשברים משתלבים במערכת המספרים שהכירו עד כה . לפיכך בתחילת הפרק עוסקים ביחידות שלמות – מדידת העמודים בעמוד , 4 פעילויות 1 ו - – 2 ואחר כך , בפעילות , 3 מציגים לתלמידים בעיה המצריכה מהם לעסוק בשברים כדי למדוד חלקים הקטנים מיחידה . הם מודדים את החלקים האלה בעזרת יחידות המחולקות לחלקים שווים ונעזרים במקלות שברים . גם בהמשך הפרק הם עוסקים בהצגת יחידות שלמות כשברים ולהפך ( 9 שלישים הם 3 יחידות , 2 = 5 10 וכן הלאה ) . זהו שליש קרש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר