עמוד:161

ה אלכסונים של תיבה עם המורה . 1 קחו את תיבה ב ופתחו פאה אחת כך שהתיבה תהיה פתוחה . גזרו קשית לשתייה כך שתהיה באורך הזה : הכניסו את הקשית הגזורה לתיבה כך שיהיה אפשר לסגור אותה כשהקשית בתוכה . תארו כיצד נכנסה הקשית לתיבה : קטע המחבר שני קדקודים בתיבה שאינם על אותה פאה נקרא אלכסון התיבה . אלכסון התיבה הוא הקטע הארוך ביותר בתיבה . דיון האם הקטע שהקשית מונחת לאורכו הוא אלכסון תיבה ? הסבירו . נסו להכניס את הקשית לתיבה בדרכים נוספות . מה משותף לכל הדרכים ? . 2 כמה אלכסוני תיבה יש בתיבה ב ? האם הם שווים באורכם ? . 3 קחו את תיבה ד וקשית נוספת . א . הכניסו את הקשית לתיבה כך שתהיה אלכסון וגזרו אותה באורך המתאים . בדקו : האם זה אורך הקשית הגזורה ? ב . כמה אלכסוני תיבה יש בתיבה ד ? האם הם שווים באורכם ? עבור היחידה הזאת יש להצטייד בקשיות לשתייה – שלוש קשיות לכל תלמיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר