עמוד:120

שוב חיש ּ וב חוקי פעולות עמודים -216 214 הפינה שוב חישוב חוזרת בסוף כל פרק וכוללת משימות בנושאים שנלמדו בפרקים קודמים . הפעילויות בנויות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד בהן באופן עצמאי . אפשר לפתור את פעילויות שוב חישוב בכל זמן במהלך הלימוד בפרק . בפינה הזאת הפעילויות עוסקות בנושא חוקי פעולות , שנלמד בכיתה ב ובכיתה ג בספר . 7 נוסף על פעילויות החזרה , יש בפינה הזאת גם תזכורת לחוקים . בפעילות 3 מצפים שהתלמידים ידעו להשלים את מרבית הסעיפים בלי לפתור את התרגילים , בפרט אלה שיש בהם חיבור וחיסור של אותו מספר , או כפל וחילוק של אותו מספר . יש לשים לב שבסעיף ג מחברים ומחסרים את אותו מספר ) , ) 87 אך התוצאה צריכה להיות שווה למספר הראשון שבתרגיל ) , ) 123 ולכן התשובה המתאימה היא הסימן =. בפתיחת הנושא יש לקרוא עם התלמידים את ההסבר שבתחילת פעילות . 17 אפשר להרחיבו ולספר לתלמידים על אזורי יבשה הנמצאים מתחת לפני הים ולשאול אותם אם הם מכירים אזורים כאלה . בהתאם ליכולת התלמידים , אפשר לבקש מהם לחפש מידע באינטרנט ובמקורות נוספים בנושא ולהציגו בכיתה . בפעילות הזאת מוצגת לתלמידים רשימה של מקומות בארץ והגבהים שלהם , והם מתבקשים להשוות בין הגבהים ולסמן לפיהם ) בערך ( את המקומות האלה על ישר המספרים . שימו לב שהשאלות אינן מצריכות חישובים של הפרשי גבהים . חישובים במספרים שליליים הם קשים , ואינם חלק מתכנית הלימודים . השאלות כולן עוסקות רק בסדר המספרים . מושית הבלשית ( עמוד 213 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר