עמוד:112

. 8 השלימו לפי הסדר . יוצא מן הכלל ( עמוד 196 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 132 - 127 ) בפעילות 9 התלמידים מתבקשים לענות על שאלות במספרים על סמך צירופי האותיות הנתונים בקטע המידע . יש להקפיד על כך שבתשובותיהם יופיעו גם כינויים מתאימים . הנה התשובה על השאלה באחד הסעיפים : • לאיזה מרחק הקנגורו יכול לקפץ בשתי קפיצות ? 26 מטרים אפשר גם לדון עם התלמידים בהסבר לחלק מהסעיפים . לדוגמה , ההסבר לתשובה 26 מטרים נמצא במשפט הזה בקטע המידע : הקנגורו יכול לקפץ למרחק של יג מטרים בקפיצה אחת . הקנגורו יכול לקפוץ למרחק של 13 מטרים בקפיצה אחת , ולפיכך יקפוץ 26 מטרים בשתי קפיצות . מושית הבלשית ( עמוד 197 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) הערך המספרי של מילים ( עמודים 201 – 198 ) בחלק הזה התלמידים לומדים לחשב ערך של מילה נתונה על סמך סכום ערכי האותיות שבה . הצעה לפעילות מקדימה : מציגים לתלמידים מילים כלשהן . התלמידים מתבקשים לומר מהו ערכה המספרי של כל אות בכל אחת מהמילים . מסבירים לתלמידים שכדי לחשב את הערך של כל מילה עליהם לחשב את הסכום של ערכי האותיות שמהן המילה מורכבת . אפשר להציג לתלמידים את הדוגמאות האלה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר