עמוד:102

מיון ( עמוד 179 ) פעילות 1 עוסקת במיון אוסף קלפים השונים זה מזה בצורה המצוירת עליהם ) משולש , עיגול או ריבוע ( , במספר הצורות ) 2 או 3 ( ובצבע הצורות ) אדום , ירוק או צהוב ( . התלמידים מתבקשים למיין את הקלפים על פי התכונות האלה . חשוב לציין שהתלמידים עסקו בנושא המיון גם בפעילויות יוצא מן הכלל בכיתות א , ב ו - ג . לפני הפעילות מומלץ להראות לתלמידים את ציור הקלפים ולדון אתם בדרכים שונות למיונם . במיון בכל סעיף יש להתמקד בתכונה מסוימת ולהתעלם מהתכונות האחרות . בדוגמה שבסעיף א , למשל , יש למנות את הקלפים שמצוירים עליהם משולשים בלי לתת את הדעת על צבע המשולשים שעל כל קלף או על מספרם . הנה התשובה המלאה לסעיף הזה : א . מינו את הקלפים לפי הצורה המופיעה עליהם . בסעיף ג התלמידים בוחרים בעצמם את התכונה שהם ממיינים על פיה , וסביר להניח שיבחרו בתכונה צבע . סך כל המספרים בכל טבלה מוכרח להיות 12 משום שיש 12 קלפים , ועל כל מיון לכלול את כל האפשרויות של התכונה שממיינים על פיה . דיאגרמות ( עמודים 190 – 180 ) בפעילות 2 על התלמידים לייצג את מספר מעדני החלב בטעמים שונים שבחרו ילדים נתונים בדיאגרמת עמודות . ) בפעילות 3 יתבקשו התלמידים לאסוף נתונים דומים על חבריהם לכיתה . ( כדי להקל על התלמידים למנות את המעדנים בציור שבעמוד , 180 אפשר להציע להם למחוק בקו כל ילד שכבר נמנה . אפשר לבדוק את המנייה בעזרת סכום מספרי המעדנים בכל עמודות הדיאגרמה – שצריך להיות . 25

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר