עמוד:105

בסעיף ד התלמידים מתבקשים להשלים הכללה בנוגע לנתונים בדיאגרמה . אפשר לנסח אותה בשתי דרכים : ד . השלימו : בבנין של נגה ככל שמספר הנפשות במשפחה גדול כך יש פחות משפחות . גדול / קטן יותר / פחות או ד . השלימו : בבנין של נגה ככל שמספר הנפשות במשפחה קטן כך יש יותר משפחות . גדול / קטן יותר / פחות בשאלה הראשונה של הדיון יש דוגמה לשאלה שאי אפשר לענות עליה על סמך הדיאגרמה , אלא רק על סמך התרשים , והתלמידים מתבקשים להמציא בעצמם שאלות משני הסוגים – כאלה שאפשר לענות עליהן על סמך הדיאגרמה וכאלה שאי אפשר . בפעילות 5 עוסקים בשכונה שבה לכל משפחה יש בית פרטי . אפשר לדון עם התלמידים בשכונות שהם גרים בהן , בכמה קומות ודירות יש בבניין שלהם או בכמה בתים פרטיים יש ברחוב שלהם . אחת הדרכים לדעת כמה בתים יש ברחוב היא בעזרת מספרי הבתים - מספר הבית האחרון ברחוב מייצג בדרך כלל את מספר הבתים ברחוב . בפעילות הזאת התלמידים קוראים נתונים מתוך דיאגרמה נתונה . יש לשים לב לכך שבסעיף ב התשובה היא 0 משפחות , כלומר אין ברחוב משפחות של שתי נפשות . בסעיף ה כדי לדעת את מספר המשפחות הכולל , יש לחבר את מספרי המשפחות בכל העמודות בדיאגרמה . המספר המתקבל הוא 26 משפחות . כדי להשוות בין שתי הדיאגרמות , כדאי להציג אותן זו לצד זו :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר