עמוד:103

כך הדיאגרמה בסעיף א צריכה להיראות : בסעיף ג התלמידים מתבקשים להמציא בעצמם שאלה שאפשר לענות עליה על סמך הדיאגרמה . בסעיף ד מוצגת שאלה שאי אפשר לענות עליה על סמך הדיאגרמה , אלא רק על סמך הציור , וחשוב לדון עם התלמידים בהסבר לכך : בדיאגרמה מוצג רק מספר הילדים שבחרו בכל טעם , ולא ידוע אם הם בנים או בנות . לעומת זאת בציור אפשר לראות אם מי שבחר בטעם מסוים הוא בן או בת . בסעיף ה התלמידים ממציאים בעצמם שאלה שאי אפשר לענות עליה על סמך הדיאגרמה . לסיכום הפעילות הזאת מומלץ שהתלמידים יציגו לשאר תלמידי הכיתה את השאלות שהמציאו , וחבריהם יבדקו אם אפשר לענות עליהן על סמך הדיאגרמה בלבד . בפעילות 3 התלמידים עורכים סקר בכיתה בנוגע לטעם האהוב על כל תלמיד , מתעדים את תוצאות הסקר בטבלה ומסרטטים על פיה דיאגרמת עמודות . מטרת הפעילות הזאת היא לאפשר לתלמידים להתנסות באיסוף הנתונים ולא רק בהצגתם . את תשובות התלמידים על הטעם האהוב עליהם אפשר לאסוף בדרכים שונות , לדוגמה : אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות , וכל קבוצה תאסוף את הנתונים של החברים בה . לאחר בניית הדיאגרמה המסכמת את הנתונים אפשר להשוות את התוצאות שהתקבלו בסקר שנערך בכיתה לתוצאות בפעילות . 1 פעילות 4 עוסקת אף היא בהצגת נתונים בטבלה ובדיאגרמת עמודות , אך בעוד בפעילויות 1 ו - 2 הנתונים מתוארים במילים ) שמות של טעמים ( , בפעילות הזאת הנתונים הם מספרים ) מספר הנפשות במשפחה ( . קשה יותר לעסוק בנתונים מספריים , שכן יש תלמידים המתבלבלים בין ערך הנתון ) לדוגמה : 4 נפשות במשפחה ( ובין השכיחות שלו ) לדוגמה : 5 משפחות כאלה ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר