עמוד:98

בדיוןיכולות לעלות דרכים שונות לפתרון שנלמדו בפרקי הכפל והחילוק , וחשוב לבקש מהתלמידים להציג מגוון של דרכים . אחת הדרכים יכולה להיות בעזרת פילוג לפי המבנה העשרוני , לדוגמה במחיר 52 שקלים : פעילות ( עמוד 171 ) בשני הסעיפים של הפעילות התלמידים מתבקשים למצוא מספרים מתאימים לצורות . בסעיף א אפשר לבדוק ולראות שבכל המספרים המתאימים לטרפז ) המכפלה ( ספרת היחידות זוגית , ובסעיף ב אפשר להיעזר בסימני ההתחלקות ב - 5 כדי למצוא מספרים המתאימים לריבוע ) למכפלה ( . שימו לב שלשני הסעיפים מתאימה גם האפשרות הזאת : בסעיף ב של פעילות , 8 המוגדרת פעילות אתגר , יודעים שבכיתה ד יש 29 תלמידים ושמספר הבנות גדול ממספר הבנים ב - . 1 אפשר להגיע לתשובה על ידי חיסור 1 מ - 29 וחלוקת 28 התלמידים הנותרים ל - 2 קבוצות שוות ) . ) 28 : 2 = 14 כך מוצאים שיש בכיתה הזאת 14 בנים ו - 15 בנות . אפשר לפתור את הבעיה גם בדרכים אחרות . בדיון בפעילות : 9 דיון איך הייתם מציעים לחלק את התותים בסעיף ב בדרך הוגנת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר