עמוד:88

גם בפעילות הזאת רואים שגודל השבר הוא תמיד יחסי לגודל השלם . בסעיף א , למשל , רואים ששני חלקים שונים יכולים להיות רבע משלמים שונים . לעומת זאת , החלק העליון בסעיף א שווה לחלק העליון בסעיף ב , אך הם שברים שונים משלמים שונים . פעילויות 13 – 12 עוסקות בקשר שבין שברים שונים מאותו שלם . הפעילויות קשורות זו לזו : בפעילות 12 צובעים חלקים ממלבן המתאימים לשברים שונים . כשמתבוננים בחלקים הצבועים , אפשר לראות את הקשרים ביניהם ולהסיק מסקנות בנוגע לקשר שבין השברים שהחלקים הצבועים מייצגים . בפעילות 13 עונים על שאלות בנוגע לקשרים האלה . . 12 המלבן האדם הוא השלם , צבעו חלק ממנו לפי השבר . יוצא מן הכלל ( עמוד 148 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 132 - 127 ) בפעילויות 18 – 14 התלמידים עוסקים בהשוואה בין שברים יסודיים . ההשוואה מתבססת על משמעות השבר כחלק משלם . ככל שמחלקים את השלם לחלקים רבים יותר , כך מקבלים חלקים קטנים יותר . פעילות 14 פותחת את הנושא , ויש להשלים אותה בהנחיית המורה . . 14 שי ומיכאל הזמינו אורחים . כל אחד מהם חלק עוגה באותו הגדל שוה בשוה בין האורחים שלו . שי הזמין 12 אורחים . מיכאל הזמין 8 אורחים . א . כל אחד מהאורחים של שי קבל 1 12 עוגה . ב . כל אחד מהאורחים של מיכאל קבל 1 8 עוגה . ג . מי קבל פרוסה גדולה יותר , אורח של מיכאל או אורח של שי ? של מיכאל ד . כתבו > או < : 1 8 < 1 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר