עמוד:87

אפשר להרחיב את הדיון : המשולש הכחול בסעיף ג הוא שליש מהצורה שבסעיף ג , אבל אותו משולש בדיוק הוא שישית מהצורה שבסעיף א . האם תוכלו לחשוב על צורה שהמשולש הזה הוא בדיוק רבע ממנה ? תשובות אפשריות : שאלת ההרחבה הזאת יכולה גם לשמש הכנה לפעילות . 11 בסעיף ד של פעילות 10 התלמידים פוגשים שברים שהמכנים שלהם גדולים מ - . 10 קשה לצייר שברים כאלה או לדמיין אותם , והבנתם מופשטת יותר ומבוססת על הכללה של מה שנלמד על השברים בעלי מכנה קטן יותר . השבר 1 נקרא אחת חלקי שתים עשרה , והשבר 1 נקרא אחת חלקי שישים . ) לשבר , 1 למשל , אפשר לקרוא בשני שמות – שליש או אחת חלקי שלוש ( . עמודים –153 147 בפעילויות האלה התלמידים מעמיקים את ההיכרות שלהם עם השברים היסודיים . בפעילות 11 בכל פעם נתון חלק מרצועה ) מלבן ( , והתלמידים מתבקשים לצייר את הרצועה השלמה . כדאי לקרוא את ההוראה יחד עם התלמידים ולוודא שהיא ברורה להם , כדי למנוע מצב שבו התלמידים יניחו שהמלבן המצויר הוא השלם ויש לצבוע חלק ממנו , כפי שהיה בפעילויות הקודמות . אפשר לקשר את הפעילות הזאת לפעילות 10 כך : בפעילות 10 ראינו רצועה שלמה ובתוכה חלק מודגש . בפעילות הזאת מראים לנו רק את החלק , ועלינו להשלים בעצמנו את הרצועה השלמה . כדי לוודא שהפעילות ברורה אפשר להציג לתלמידים שאלה : כתוב שהמלבן המצויר הוא רבע מרצועה שלמה . האם הרצועה השלמה קטנה או גדולה יותר מהמלבן ? התשובה היא שהרצועה גדולה יותר , כי היא השלם . חשוב לציין שבכל אחד מהסעיפים יש אפשרויות שונות לתשובה . לדוגמה , בסעיף א :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר