עמוד:86

עמודים –146 142 בפעילויות 7 – 5 התלמידים לומדים להכיר שברים יסודיים נוספים . בפעילות 5 הם עוסקים בצורת הכתיבה של השברים . התלמידים מסיקים את צורת הכתיבה של השברים מהדמיון שלהם לשברים שהם כבר מכירים . יש לוודא שהתלמידים מבחינים בין 7 ) שבע ( ובין 1 ) שביעית ( . בפעילויות 7 – 6 התלמידים עוסקים במשמעות השברים ובקשר שבין השבר ובין מספר החלקים השווים שלהם השלם מחולק . בפעילות 6 בכל סעיף מחלקים את העוגה למספר חלקים שווים לפי מספר הילדים המופיעים באיור . מושית הבלשית ( עמוד 144 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) בפעילויות 9 – 8 התלמידים מתרגלים זיהוי וכתיבה של שברים יסודיים שונים . התלמידים יכולים להשלים את המשימות האלה באופן עצמאי . . 9 בכל סעיף הצורה המצירת היא השלם . כתבו את השבר המתאים לחלק הצבוע . דיון החלקים הצבועים בסעיפים א ו ג שוים זה לזה . מדוע השברים המתאימים להם שונים ? החלקים הצבועים בסעיפים ה ו ו שונים בגדלם . אם כן , כיצד יתכן שמתאים להם אותו השבר ? לאחר סיום פעילות 9 יש לקיים את הדיון שבעמוד . לשני המקרים שבדיון מתאים אותו הסבר – גודלו של שבר תלוי תמיד בגודל השלם . אין משמעות להשוואה בין שברים משלמים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר