עמוד:79

שוב חיש ּ וב פעולות על ישר המספרים עמודים -136 133 הפינה שוב חישוב חוזרת בסוף כל פרק וכוללת משימות בנושאים שנלמדו בפרקים קודמים . הפעילויות בנויות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד בהן באופן עצמאי . אפשר לפתור את פעילויות שוב חישוב בכל זמן במהלך הלימוד בפרק . בפינה הזאת הפעילויות עוסקות בנושא פעולות על ישר המספרים , שנלמד בכיתות ב ו - ג . בפעילות 1 התלמידים פותרים תרגילי חיבור בעזרת קפיצות על ישר המספרים . אפשר לעשות זאת באחת משתי הדרכים המופיעות בדוגמה הפתורה . פעילות 2 דומה לפעילות , 1 אבל בה התלמידים פותרים תרגילי חיסור בעזרת קפיצות על ישר המספרים . בפעילות 5 הם משלימים את הנתונים החסרים על הישר וכותבים את ארבעת התרגילים המתאימים למצב הכפלי המתואר . הנה פתרון סעיף א : שאלות עזר לדיון : האם ייתכן שבגוש כתום יש 100 מושבים ? האם ייתכן שבגוש כתום יש 300 מושבים ? באצטדיון כדורי יש 10 גושים כחולים ו - 10 גושים כתומים , ובהם 5 , 000 מושבים בסך הכול . באצטדיון ספורטי יש 4 גושים כחולים ו - 10 גושים כתומים , ובהם 3 , 200 מושבים בסך הכול . בדרך של נסייה וטעייה התלמידים יכולים להגיע לתשובה : בגוש כתום יש 200 מושבים , ובגוש כחול יש 300 מושבים . כדורי : 10 × 300 + 10 × 200 = 5 , 000 ספורטי : 4 × 300 + 10 × 200 = 3 , 200 עמודים -132 131 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . בפעילות 1 עוסקים בפתרון בעיה דו - שלבית בעזרת שאלת ביניים ובעזרת תבניות מתאימות . בפעילות 2 פותרים שלוש בעיות משלושת הסוגים העיקריים שהופיעו בפרק בעזרת תרגיל שרשרת . תלמידים הזקוקים לכך יכולים להיעזר במדבקות של תבניות במחברת ולכתוב בספר את שני התרגילים המתאימים . בפעילות 3 התלמידים מתבקשים להמציא בעיה לתרגיל שרשרת נתון ולפתור אותה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר