עמוד:69

שאלת הביניים : כדי לענות על השאלה בבעיה , צריך קודם למצוא כמה ילדים יש בסך הכול בוועדת הקישוט . מומלץ לפתור את הבעיה הראשונה יחד עם התלמידים . התלמידים יקראו את הבעיה , ואחר כך יספרו במילים שלהם את מה שקראו . לעתים אפשר לזהות כבר בשלב הזה את התלמידים שלא הבינו את המצב המתואר בבעיה . אין טעם לעבור איתם לעבודה על ההיבטים המתמטיים כל עוד הם אינם מסוגלים לדמיין את המצב המתואר בטקסט . עמודים –112 111 בפעילות 1 התלמידים מתבקשים לפתור שתי בעיות מילוליות על פי השלבים המפורטים בפעילות . מטרת הפעילות היא להרגיל את התלמידים לשלבי הפתרון המומלצים ולעזור להם להבין מהי שאלת הביניים בבעיה הדו - שלבית . בשתי הבעיות בפעילות שאלת הביניים נתונה , וכן נתון סוג התבנית המתאים לכל אחת מהבעיות החד - שלביות שבבעיה הדו - שלבית . הפעילות נועדה לחדד את התובנה שללא מציאת תשובה לשאלת הביניים ) בין שהחישוב נעשה בעל פה ובין שהוא נעשה בכתב ( אי אפשר לפתור את הבעיה הדו - שלבית . חשוב להדגיש את הקשר שבין שתי התבניות , את המרכיב המשותף להן . בעיה א : א נורית קנתה שתי חמניות . היא קנתה גם 5 זרים , בכל זר 10 נרקיסים . כמה פרחים בסך הכל היא קנתה ? הנתונים בבעיה : נורית קנתה 2 חמניות היא קנתה גם 5 זרים בכל זר 10 נרקיסים . השאלה בבעיה : כמה פרחים היא קנתה בסך הכול ? כדי לענות על השאלה שבבעיה חסר נתון שצריך לחשב אותו : כמה נרקיסים קנתה נורית ? מוצאים אותו בעזרת התבנית הכפלית . שאלת הבינים : כמה נרקיסים קנתה נורית ? ענו על שאלת הבינים בעזרת התבנית הכפלית . 5 זרים 10 נרקיסים בכל זר נרקיסים בסך הכל תרגיל בינים : 5 10 = 50 נורית תשובה קנתה לשאלת 50 הבינים נרקיסים : .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר