עמוד:67

למעשה , מבחינה מתמטית יכול להיות באריזה הירוקה כל מספר של עוגיות שהוא זוגי וקטן מ - . 300 כלומר באריזה הירוקה יכולים להיות המספרים האלה : × = 2 , 4 , 6 ..., 298 ובאריזה הצהובה בהתאמה : 300 - (× : 2 ( Y = 149 , 148 , 147 , 146 , ,... 1 לכן אלה כל הפתרונות האפשריים : יש בסך הכול 149 פתרונות אפשריים . אין צורך להגיע עם התלמידים להבנה של המספר הזה . אפשר להציג בכיתה פתרונות שונים ולעודד את התלמידים למצוא כמה שיותר פתרונות אפשריים . יש להביא בחשבון את העובדה שהתלמידים רואים את ציורי האריזות , והן נראות בגודל דומה . לכן פתרון שבו יש עוגייה אחת בקופסה הצהובה ו - 298 עוגיות בירוקה , למשל , נראה סביר פחות כשמסתכלים על הציור . שאלות עזר : האם יכול להיות שבאריזה הצהובה יש 40 עוגיות ? ? 42 ? 41 האם יכול להיות שבאריזה הירוקה יש 99 עוגיות ? 98 עוגיות ? 97 עוגיות ? האם יכול להיות שמספר העוגיות באריזה הירוקה הוא אי - זוגי ? בפעילות 2 מסופר שעומר החליט לקנות עוד אריזה ירוקה , ואז היו לו יחד 460 עוגיות . למעשה מדובר בנתון נוסף : נוספה אריזה , ומספר העוגיות הכולל גדל מ - 300 ל - , 460 כלומר ב - . 160 מכך אפשר להסיק שבאריזה הירוקה יש 160 עוגיות . את מספר העוגיות באריזה הצהובה אפשר לחשב על פי הנתונים בפעילות 70 – 1 עוגיות : 300 – 160 ( : 2 = 70 ( בדיקה : 160 × 2 + 70 × 2 = 460 כעת יש אפשרות אחת בלבד למספר העוגיות בכל אריזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר