עמוד:66

בפעילות 2 פותרים בעיות מילוליות בעזרת ציורים . אפשר לצייר ציור סכמתי , כפי שמודגם בבעיה א , ואפשר גם לפתור ללא ציור . כדאי לשוחח עם הילדים על הציור הסכמתי בבעיה א ולשאול אותם מה כל אליפסה מייצגת ) יש 4 קבוצות ילדים , כל אליפסה היא קבוצה ( ומה כל עיגול מייצג ) תלמיד ( . . 2 פתרו את הבעיות . אפשר להעזר בציורים . א הכתה התחלקה ל 4 קבוצות . ב 3 קבוצות היו 6 תלמידים בכל קבוצה , ובקבוצה הרביעית היו 2 תלמידים . כמה תלמידים היו בכתה ? תרגיל : 6 3 + 2 = 20 תשובה : 20 תלמידים בסך הכול יש תלמידים שמתאימים לבעיה את התרגיל , 18 + 2 = 20 כי הם חישבו בעל פה את מספר התלמידים ב - 3 קבוצות ) . ) 3 × 6 = 18 מומלץ לשאול כיצד מצאו את המספר , 18 כי הוא אינו כתוב בבעיה . חשוב שהתלמידים יהיו מודעים לתהליך החישוב כהכנה לפתרון בעיות מסובכות יותר , המצריכות חישובים מורכבים יותר . בל ײַ ש - בעיות לא שגרתיות ( עמוד 110 ) בפעילות 1 יש אפשרויות רבות למספר העוגיות בכל אריזה . הנה כמה מהן :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר