עמוד:54

שוב חיש ּ וב שיקוף והזזה עמודים -106 103 הפינה שוב חישוב חוזרת בסוף כל פרק וכוללת משימות בנושאים שנלמדו בפרקים קודמים . הפעילויות בנויות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד בהן באופן עצמאי . אפשר לפתור את פעילויות שוב חישוב בכל זמן במהלך הלימוד בפרק . בפינה הזאת הפעילויות עוסקות בנושאים שיקוף והזזה שנלמדו בכיתות א – ב . בסעיף ב של פעילות 2 תלמידים עלולים לטעות ולחשוב שהצורה סימטרית , אולם אם מנסים למצוא את קו השיקוף ) בדרך כלל באלכסונים ( , רואים שאין כזה בצורה . הנה הפתרון של הפעילות הזאת : יש שני סעיפים שאי אפשר להשלים : בסעיף א אי אפשר להשלים את הספרות כי אין פתרון למשוואה שאחד הגורמים בה הוא 5 וספרת היחידות במכפלה היא . 7 בסעיף ד אי אפשר להשלים את ספרת היחידות בגורם הרב - ספרתי כי אין פתרון למשוואה שאחד הגורמים בה הוא 2 וספרת היחידות במכפלה היא . 9 בסעיף ב יש פתרון נוסף : בפעילות 31 על ספרת היחידות החסרה להיות אי - זוגית משום שכשכופלים 5 במספר אי -זוגי ספרת היחידות בתוצאה היא . 5 אם מסדרים את התוצאות לפי הגודל שלהן , מתקבלת הסדרה הזאת : . 845 , 835 , 825 , 815 , 805 ההפרש בין כל שני מספרים בסדרה הוא , 10 והוא מתקבל מהתרגיל . 2 × 5 = 10 לאחר פעילות 32 כדאי לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון השונות ולבקש מהם לנמק את השיקולים שהתבססו עליהם בדרך לתשובה בכל סעיף וסעיף . עמודים -102 100 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . בפעילות 2 יש לשים לב לסימן הפעולה בכל תרגיל ומשוואה – כפל , חיבור או חיסור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר