עמוד:43

פעילות ( עמוד 77 ) בפעילות הזאת יש תרגילי כפל שהגורם הראשון בהם משותף , והגורמים השניים קשורים זה לזה בקשר כפלי . מטרת הפעילות היא לגרום לתלמידים לזהות את הקשר בין תרגילים מהסוג הזה . הנה הפתרון של סעיף א : הנה דוגמאות לשלוש מדרכי הפתרון האפשריות לסעיף הזה : א . פתרון משוואה והשלמה : × 4 = 40 המספר המתאים למשולש הוא . 10 משלימים 10 בכל תרגילי הכפל ופותרים אותם . ב . פתרון על סמך הקשר החיבורי בין התרגילים : בדרך הזאת אין צורך למצוא את המספר המתאים למשולש , שהוא הגורם המשותף לכל התרגילים . הגורם השני בתרגיל המקורי הוא . 4 הגורם השני בתרגיל = × 8 גדול ב - 4 מ - , 4 ולכן יש להוסיף לתוצאת התרגיל המקורי מספר השווה למשולש כפול , 4 כלומר על פי התרגיל המקורי × 4 = 40 יש להוסיף 40 לתוצאה . כך גם בהמשך : הגורם השני בתרגיל גדול ב - 4 מהגורם השני בתרגיל שלפניו , ולכן גם בו מוסיפים 40 לתוצאה של התרגיל הקודם , וכך גם במעבר לתרגיל האחרון . ג . פתרון על סמך הקשר הכפלי בין התרגילים : גם בדרך הזאת אין צורך למצוא את המספר המתאים למשולש . הגורם השני בתרגיל המקורי הוא . 4 הגורם השני בתרגיל = × 8 גדול פי 2 מ - , 4 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 2 הגורם השני בתרגיל = × 12 גדול פי 3 מ - , 4 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 3 הגורם השני בתרגיל = × 16 גדול פי 4 מ - , 4 ולכן יש להכפיל את תוצאת התרגיל המקורי ב - . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר