עמוד:40

כדי לפתור את התרגיל ___ = 226 × 3 בעזרת תוצאת התרגיל הראשון , יש לשים לב לקשר בין התרגילים : לשני התרגילים יש גורם אחד משותף ) , ) 3 והגורם האחר בתרגיל השני ) 226 ( גדול ב - 200 מהגורם האחר בתרגיל הראשון ) . ) 26 משנים את המלבן מהתרגיל הראשון כך שיתאים לתרגיל השני על ידי הוספת מלבן בגודל : 200 × 3 לכן תוצאת התרגיל השני גדולה מתוצאת התרגיל הראשון ב - . 78 + ) 200 × 3 ( = 678 : 600 בסעיף ב של פעילות 8 פותרים תחילה את התרגיל ___ = . 435 × 4 הנה המלבן המתאים לתרגיל : פתרון התרגיל הוא 435 × 4 = 400 × 4 + 30 × 4 + 5 × 4 = 1 , 740 כדי לפתור את התרגיל ___ = 405 × 4 בעזרת תוצאת התרגיל הראשון , יש לשים לב לקשר בין התרגילים : לשני התרגילים יש גורם אחד משותף ) , ) 4 והגורם האחר בתרגיל השני ) 405 ( קטן ב - 30 מהגורם האחר בתרגיל הראשון ) . ) 435 משנים את המלבן מהתרגיל הראשון כך שיתאים לתרגיל השני על ידי מחיקת המלבן 30 × 4 מהמלבן המקורי : לכן תוצאת התרגיל השני קטנה מתוצאת התרגיל הראשון ב - 405 × 4 = 1 , 740 – 120 = 1 , 620 : 120 הערה : התלמידים אינם מוכרחים לתעד את דרך הפתרון בכתב . הם יכולים לחשב את הפתרון בעל פה ולכתוב רק את התוצאה הסופית . בפעילות 9 נעזרים בקשר בין תרגילים . התלמידים פותרים את התרגיל הראשון בעזרת חוק הפילוג ומסתמכים על התוצאה שלו כדי לפתור תרגילים אחרים הקשורים אליו באופן כלשהו . התלמידים עסקו בפעילויות כאלה בעבר , אך במספרים קטנים יותר . הנה הפתרון של חלק מסעיף א לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר