עמוד:37

בסעיפים ה ו - ו , המוגדרים אתגר , כדאי להיעזר בתרגילי הכפל המתאימים . לדוגמה בסעיף ו : נימוק : אם התרגיל 117 : 9 = 23 נכון , גם התרגיל הזה צריך להיות נכון : . 23 × 9 = 117 לא ייתכן שהתרגיל הזה נכון , משום שאם מעגלים את 9 ל - 10 מקבלים . 23 × 10 = 230 אם התרגיל 117 : 9 = 13 נכון , גם התרגיל הזה צריך להיות נכון : . 13 × 9 = 117 אם מעגלים את 9 ל - 10 מקבלים . 13 × 10 = 130 המספר 130 קרוב ל - 117 יותר משהמספר 230 קרוב אליו . אלה דוגמאות בלבד , ומובן שייתכנו נימוקים נוספים . בסעיף א של פעילות 19 יש נתון סמוי – בשנה יש 12 חודשים . התרגיל המתאים לאומדן בסעיף הזה הוא . 12 × 9 אפשר לעגל אותו כך : , 12 × 10 = 120 כך : 10 × 10 = 100 או כך : . 10 × 9 = 90 בשלוש הדרכים התשובה הקרובה ביותר לתשובה המדויקת היא 100 חודשים . אפשר לפתור את התרגיל ולבדוק את התשובה . א יניב בן 9 שנים . כמה חדשים בערך עברו מאז שהוא נולד ? בסעיף ג של פעילות 19 נעזרים בדיאגרמה : . 19 השתמשו באמדן והקיפו את התשובה המתאימה . ג הנה דיאגרמה המתארת את מספר התלמידים בשלושה בתי ספר בישוב עמרים . כמה תלמידים בערך יש בשלשת בתי הספר ביחד ? אם מעגלים את מספר התלמידים בבתי הספר " אשלים " ו " ברושים " כלפי מעלה ומאזנים זאת על ידי עיגול מספר התלמידים בבית הספר " אלונים " כלפי מטה , מוצאים שבכל בית ספר יש בערך 400 תלמידים . , 400 × 3 = 1 , 200 ולכן המספר הקרוב ביותר למספר התלמידים בשלושת בתי הספר הוא . 1 , 200

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר