עמוד:35

בפעילות 6 התלמידים פותרים משוואות . אפשר לפתור אותן בשיטה של נסייה וטעייה . אפשר להיעזר גם בישר מספרים , ויהיו תלמידים שיוכלו להיעזר גם בתרגילי חילוק מתאימים . דוגמה : 60 × = 420 ה אפשר לפתור את התרגיל הזה על ידי חיבור חוזר של המספר 60 ובדיקת מספר המחוברים בתרגיל . אפשר לייצג זאת על ישר מספרים כך : מתקבלים 7 מחוברים ) 7 קפיצות ( , ולכן המספר החסר במשוואה הוא . 7 דרך נוספת , המסתמכת על הפעילויות הקודמות בפרק : 420 הוא מספר תלת - ספרתי בעשרות שלמות ו - 60 הוא מספר דו - ספרתי בעשרות שלמות . לכן המספר החסר במשוואה הוא חד - ספרתי . מכיוון ש - , 6 × 7 = 42 המספר החסר במשוואה הוא . 7 בפעילות 7 התלמידים כופלים שני מספרים שהם עשרות שלמות . מוצגות להם שתי דרכי פתרון אפשריות , ושתיהן מתבססות על דרכים שלמדו בפעילויות הקודמות . תאיר מציגה כל מספר בעשרות שלמות כמכפלה של מספר חד - ספרתי ב - , 10 ואחר כך היא משנה את סדר הגורמים . היא מקבלת תרגיל שרשרת ופותרת אותו לפי הסדר . ניר מציג אף הוא כל מספר בעשרות שלמות כמכפלה של מספר חד - ספרתי ב - 10 ומשנה את סדר הגורמים , אך אינו פותר את התרגיל לפי הסדר . במקום זאת הוא מוסיף שני זוגות של סוגריים ואז פותר את התרגיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר