עמוד:27

א . כפל וחילוק על ישר המספרים ( עמודים 52 – 43 ) ביחידה הזאת מוצגים שני סוגי פעילויות : א . התאמת תרגילים לישר מספרים שמצוירות עליו קפיצות שוות . ב . פתרון תרגילים בעזרת ציור סכמתי של קפיצות שוות על ישר מספרים . עמודים –48 43 בפעילויות 3 – 1 על התלמידים להשלים מספרים על ישרי מספרים ולכתוב תרגילים מתאימים . אפשר לתאר מצב של קפיצות שוות על ישר מספרים החל מ - 0 בתבנית של מכפלה וגורמים . למצב הזה מתאימים תרגילי כפל וחילוק . דוגמה : מספר הקפיצות : 5 הגדל של כל קפיצה : 110 נקדת הסיום : 550 550 : 5 = 110 550 : 110 = 5 110 × 5 = 550 5 × 110 = 550 הערות : א . בפרק הזה משתמשים בישר מספרים ריק , בישר סכמתי . כשהתלמידים מסמנים עליו קשתות , שנתות ומספרים , הם אינם מוכרחים לדייק , אולם חשוב שיבינו שהציור מייצג משהו מדויק . ב . יש להתייחס לכל השנתות שבציור , ולכן לציור שלמעלה לא מתאים התרגיל 110 × 4 = 440 למשל . בפעילויות 8 – 4 התלמידים פותרים תרגילי כפל בעזרת קפיצות על ישר המספרים . כל אחד מהמספרים בתרגיל הכפל יכול לייצג את גודל הקפיצה או את מספר הקפיצות . תוצאת התרגיל מייצגת את הנקודה שאליה מגיעים בסוף כל הקפיצות . לפיכך לאותו תרגיל יכולים להתאים שני ציורים שונים של קפיצות על ישר המספרים ) פרט למקרים שבהם שני הגורמים בתרגיל הם שווים ( . הדרך היעילה יותר מהשתיים היא זאת שהגורם הקטן בה קובע את מספר הקפיצות ואילו הגורם הגדול קובע את גודל הקפיצה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר