עמוד:18

פעילות 26 היא פעילות אתגר משום שתוצאות התרגילים בה הן מחוץ לתחום לוח הכפל . עם זאת , תרגילים מהסוג הזה נלמדו בפרק " כפל וחילוק עד , " 200 והתלמידים אמורים להכיר אותם ולשלוט בהם . פעילות 27 חוזרת לנושא של תמונת הפתיחה – ריקודים בקבוצות . כל התשובות האפשרויות בסעיף ג הן מספרים אי - זוגיים , ואפשר לבקש מהתלמידים להגיע להכללה הזאת . ג להקת רקדנים הופיעה ברקוד זוגות , ורקדן אחד לא השתתף . כמה רקדנים יש בלהקה ? כתבו שלוש אפשרויות שונות . אפשרות א : רקדנים אפשרות ב : רקדנים אפשרות ג : רקדנים בסעיף ד התלמידים עלולים להתבלבל בתשובה לשאלה השנייה ולהחסיר את המספר 3 מהמספר הכולל של הרקדנים – . ) 8 × 5 = 40 ( 40 יש לשים לב לכך שצריך להוסיף את שלושת הרקדנים שאינם משתתפים בריקוד כדי למצוא את המספר הכולל של הרקדנים בלהקה . ד להקה הופיעה 5 קבוצות , בכל קבוצה 8 רקדנים . 3 רקדנים מהלהקה לא השתתפו . • כמה רקדנים השתתפו ברקוד ? 40 רקדנים • כמה רקדנים יש בלהקה ? 43 רקדנים עמודים –31 28 מטרת פעילות 28 היא לקשר בין תרגילי חילוק שיש בתוצאה שלהם שארית ובין תרגילי שרשרת של כפל וחיבור המתאימים להם . לאחר שפותרים את התרגילים , מוצאים שלכל ציור של מגדלים מתאימים שני תרגילים : תרגיל חילוק ותרגיל שרשרת . אפשר להיעזר בתרגיל שרשרת מתאים כדי לבדוק התוצאה של תרגיל החילוק . אפשר לדון בנושא הזה עם התלמידים , אולם הנושא אינו מוצג במפורש בפרק , שכן ההסבר מורכב ועלול לגרום לטעויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר