עמוד:11

בפעילויות 6 – 3 מתרגלים פתרון של תרגילי חילוק שיש בתוצאה שלהם שארית בעזרת ציורי מגדלים . הנה דוגמה לפתרון אפשרי לסעיף ב של פעילות : 6 מושית הבלשית ( עמוד 11 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 - 121 ) בפעילות 7 מוצגת סדרה של תרגילי חילוק , בדומה לפעילות 1 בעמוד . 9 מספר הקוביות הכולל גדל ב - 1 מסעיף לסעיף , וכך גם השארית שבתוצאה גדלה ב - . 1 בסעיף א מתקבלת שארית , 1 בסעיף ב מתקבלת שארית 2 ובסעיף ג מתקבלת שארית , 3 עד שמגיעים שוב לתוצאה של מספר שלם ללא שארית – 4 בסעיף ד . דיון אם נמשיך את הפעילות , מה יהיה התרגיל הבא ? איך יראה הציור המתאים לו ? אילו שאריות אפשר לקבל בתרגיל חלוק ב ? 4 הנה התרגיל והציור המתאימים אם ממשיכים את הפעילות : אפשר להמשיך ולהוסיף עוד תרגילים לסדרה , לעתים גם ללא ציורים , בהתאם ליכולת התלמידים . המסקנה שיגיעו אליה התלמידים היא שהשאריות שאפשר לקבל בתרגיל חילוק ב - 4 הן : 2 , 1 ו - , 3 או שארית 0 אם המספר מתחלק בדיוק . אפשר לבקש מהתלמידים להסביר את המסקנה הזאת , אך אין צורך להגיע להכללה של נושא השאריות האפשריות בכל המקרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר