עמוד:6

בחגיגת המחול הזאת מופיעה להקה של 18 רקדנים , והשאלות בסעיף א בדיון עוסקות בה : דיון א . לחגיגת המחול הגיעה להקה של 18 רקדנים . • באילו ריקודים יכלו להשתתף כל רקדני הלהקה ? בכמה קבוצות הם רקדו בכל ריקוד ? • באילו ריקודים לא יכלו להשתתף כל הרקדנים ? בכמה קבוצות הם רקדו וכמה רקדנים נאלצו לעמוד בצד בכל ריקוד ? בדיון בודקים באילו ריקודים יוכלו כל רקדני הלהקה להשתתף ובאילו ריקודים אין זה אפשרי . הנה טבלה המסכמת את התשובות עבור כל הריקודים : 18 רקדנים בסך הכול בסעיף ב של הדיון התלמידים מתבקשים לענות על אותן שאלות , אלא שבלהקה 25 רקדנים . להלן הטבלה המתאימה למצב הזה : 25 רקדנים בסך הכול מומלץ לדון עם התלמידים בכל סוג של ריקוד ולבקש מהם להסביר את תשובותיהם . אפשר גם להמחיש את המצבים המתוארים בדיון באמצעות חלוקת הילדים בכיתה לקבוצות . בשלב הזה התלמידים עדיין אינם מכירים את המושג " שארית " ואת אופן כתיבת התרגילים המתאימים למצב הזה , ואין הכרח להציג להם אותם . אמנם זוהי פעילות פתיחה לפרק , אולם אפשר לחזור ולעסוק בה גם בהמשך הלימוד בפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר