עמוד:161

ה אלכסונים של תיבה עם המורה . 1 א . קחו את תיבה ב ופתחו פאה אחת כך שהתיבה תהיה פתוחה . גזרו קש לשתייה לפי האורך של הקו הזה : הכניסו את הקש הגזור לתיבה כך שיהיה אפשר לסגור אותה כשהקש בתוכה . ב . תארו כיצד נכנס הקש : ג . האם אפשר להכניס אותו בדרכים נוספות ? קטע המחבר שני קדקודים בתיבה שאינם על אותה פאה נקרא אלכסון של תיבה . האלכסון של התיבה הוא הקטע הארוך ביותר בתיבה . . 2 כמה אלכסונים של תיבה יש בתיבה ב ? האם הם שווים באורכיהם ? . 3 קחו את תיבה ד וקש נוסף . א . הכניסו את הקש לתיבה כך שיהיה אלכסון של התיבה וגזרו אותו באורך המתאים . בדקו – האם זה אורך הקש הגזור ? ב . כמה אלכסונים של תיבה יש בתיבה ד ? האם הם שווים באורכיהם ? עבור היחידה הזאת יש להצטייד בקשים לשתייה – 3 קשים לכל תלמיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר