עמוד:14

. 6 פעילות טרום קריאה הילדים יתבוננו באיור שעל כריכת הספר ויספרו מה קורה בתמונה ומהי הבעיה . הילדים יוכלו לנסות ולשער מה יקרה בסיפור . שימו כל תשובות הילדים יתקבלו ויירשמו על הלוח . כל השערה מעוגנת באיור היא טובה , ואין להעדיף את ההשערה המתאימה לסיפור עצמו . שלב ב : הסיפור פעילויות . 1 בואו נקרא יחד מחלקים לילדים את הספרים . המורה תקרא לילדים את הסיפור . הילדים יעקבו אחר הקריאה בספרים שלהם . המורה תקרא שוב את הסיפור , והפעם הילדים יצטרפו אליה במקהלה במילים : מה עושים ? המורה תחלק לילדים תפקידים לפי הדמויות בסיפור : קריין , שירה , יעל ויצחק השכן . הילדים יקראו את הסיפור על פי התפקידים . הם יקראו באינטונציה מתאימה ( אפשר להשמיע את הסיפור מקלטת השמע ) . פעילות זו היא הקדמה להמחזת הסיפור בהמשך . . 2 מצאו . את העמוד בפעילות זו כדאי לתת רק את העמודים שבהם יש ניסיון לעזור לחתול לרדת ( עמ ' . ( 15 , 13 , 9 , 7 , 5 המורה תקרא משפט מעמוד כלשהו בספר . למשל מעמוד : 5 " שירה רצה להביא צלחת עם חלב … " הילדים ידפדפו בספר וימצאו את העמוד המתאים . אפשר להמשיך כך לגבי העמודים האחרים . שימו המשפט מה עושים מופיע בכמה עמודים , ולכן לא כדאי לתת אותו כמשפט לחיפוש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר