עמוד:13

הילדים יתרגלו משפטים : בבית הזה יש שלוש קומות וכד ' . אפשר לצייר ילד או להדביק בובת ילד ( גד ) בקומה כלשהי . כותבים את המספרים הסודרים : ראשונה , שנייה , שלישית , רביעית , חמישית . הילדים יגידו משפטים : גד גר בקומה השנייה , דינה גרה בקומה החמישית . הילדים יגידו כמה קומות יש בבית שלהם ובאיזו קומה הם גרים . . 2 תור ( בזכר ובנקבה ) אפשר לתרגל את המספרים הסודרים בעמידה בתור . ילדים יגידו : אני ראשון , אני שני וכן הלאה . ילדות יגידו : אני ראשונה , אני שנייה וכן הלאה . . 3 הקניית המילים : מצייר , מצלם , שר , מבשל , צייר , זמר , צלם , טבח מכינים אביזרים לכל תחביב : מכחולים , כובע של טבח , סיר , מצלמה , מיקרופון או תמונה של זמר מפורסם . בוחרים ילד או ילדה . הם ייגשו וייקחו אביזר כלשהו . הילדים יגידו את המשפט : אילנה מציירת , היא ציירת . דוד מצלם , הוא צלם . רוני שרה , היא זמרת . חיים מבשל , הוא טבח . שימו שמות המקצועות " זמרת " ו " טבח " אינם נגזרים מן הפעלים " לשיר " ו " לבשל " . המורה תגיד משפט בקול רם , למשל : אתם מציירים . או : אתם מבשלים . או : אתם מצלמים . כל הילדים יציגו את הפעולה בפנטומימה . ילד אחד יבחר פעולה כלשהי ויציג אותה בפנטומימה ( למשל : מבשל ) . כל הילדים יגידו בקול את המשפט : אתה מבשל . הילד ישנה את הפעולה מדי פעם , והילדים יגידו את המשפט המתאים . . 4 כותבים על הלוח : בבית שלי , בבית של ______ , בכיתה , בחוץ המורה תשאל : איפה אתה מצייר ? איפה אתה מצלם ? איפה אתה שר ? הילדים יענו : אני שר גם בבית וגם בכיתה . אני מצלם גם בחוץ וגם בבית וכו ' .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר