עמוד:12

ץיע > 1 אין משמעות לסדר שם מופיעות ארבע הדמויות בסיפור , אך יש משמעות לחופעת דן , הילד החמישי , ה " מתלבט " , בסוף הסיפור . . 5 'די גיל ! 1 טיליו על ^ uii ^ wLriPOK } PTCMP ( התרגיל מיועד לילדים שעדיין אעם שולטים בקריאה - ] הכינו דף נייר ובו שתי מילים כתובות בנפרד . למשל : ננפ " ם , ארנב . הראו את הדף והגידו , בלי להצביע על המילים : " כאן כתובות שתי מילים : ' ארנב / ' כנפיים ' . איפה לדעתכם כתובה המילה ' ארנב ' ?'' לאחר שהילדים יצביעו על המילה , שאלו אותם : איך ידעתם זאת ? התשובות , שיינתנו קרוב לוודאי כשפת האס , יכולות להיות , למשל ; . 1 כאן כתוב " אתב " , כי אני מכיר את הצליל א . . 2 כאן כתוב " ארנב " כי אני שומע שזה קצר . " כנפיים " זה ארון . . 3 ( המורה יכולה לאשר זאת על ידי הדגמה של מספר ההברות באמצעות מחיאות לפיים תואמות : במילה " ארנב " יש שתי הברות ( שתי מחיאות כפיים ) : אך ( 1 ) ו - נכ ( . ( 2 במילה כנ - פ - ים , לעומת זאת , יש שלוש הברות , ומוחאים כפיים שלוש פעמים , ) A אני מכיר את " ים " מסוף של מילה אחרת , ולכן אני יודע שזה " כנפיים " . , 5 בכיתה יש לנו תמונה של ארנב ומתחתיה כתוב " ארנב ' / . 6 אני זוכר את המילה " ארנב " מן הסיפור ( היא מופיעה פעמים אחדות ) . * כדאי לעודד את הילדים בתשובותיהם , כי אלה האסטרטגיות שבעזרתן הם רוכשים את הקריאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר