עמוד:150

בפעילויות 5 ו - 6 עוסקים במספרים המתאימים לקטע מודגש על ישר המספרים . בפעילות 6 יש להשלים את המספרים כאשר חלק מספרותיהם נתונות . . 6 השלימו כך שיתקבלו מספרים שונים המתאימים לקטע המדגש . בחלק מהמספרים יש אפשרות אחת בלבד להשלמה , לדוגמה במספר : 0 מתאימות רק הספרות : 4 1 0 ) משום שהמספרים 400 או 420 הם מחוץ לקטע המודגש ( , ובחלקם יש יותר מאפשרות אחת להשלמה , לדוגמה במספר : 1 יכולים להתאים המספרים : 4 1 3 4 1 2 4 1 1 ועוד . אפשר לדון עם התלמידים במגוון האפשרויות להשלמה . כמו כן , יש להדגיש שכל המספרים צריכים להיות שונים אלה מאלה . בפעילות 7 יש להקיף את המספר המתאים ביותר , מתוך מאגר נתון , לנקודה המסומנת על הישר . כדאי לדון עם התלמידים בדרכים שבהן מצאו את המספר המתאים . דרכים אפשריות הן פסילת אפשרויות לא הגיוניות , התייחסות למיקום החסידה יחסית למספרים הנתונים או יחסית למחצית המרחק שביניהם , ועוד . המספר המתאים בסעיף א הוא 275 ובסעיף ב הוא . 1 , 035

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר