עמוד:146

יוֹצא מן הכּלל ) עמוד 213 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 164 - 159 ( בפעילות כתב סתרים ) עמוד 213 ( חשוב לשים לב ש - מסמל את מספר חנויות הבגדים , ולפי משפט ההשוואה בבעיה זהו המספר הקטן , ולכן תשובה ב אינה מתאימה . אפשר להרחיב את הפעילות ולבקש מהתלמידים להציע עוד זוגות מספרים מתאימים . למשל , האם תוכלו למצוא זוג מספרים מתאים שבו שני המספרים גדולים מ - ? 50 ברחוב המרכזי יש חנויות בגדים ו מספרות . מספר המספרות גדול פי 2 ממספר חנויות הבגדים . הקיפו את זוגות המספרים המתאימים . דיון : האם ייתכן שמספר המספרות אי - זוגי ? האם ייתכן שמספר חנויות הבגדים אי - זוגי ? עמודים -218 214 בפעילות 4 שימו לב שבסעיף ה מדובר בהשוואה חיבורית ולא כפלית . בסעיפים ו - ז יש יותר מאפשרות אחת לפתרון , ולכן התלמידים מתבקשים לכתוב שתי אפשרויות מתאימות . הצעה להרחבת הפעילות : הילדים יכתבו משפטים נוספים משלהם על הנתונים שבציור . בפעילויות 5 ו - 6 התלמידים כותבים אפשרויות שונות למספרים דו - ספרתיים המתאימים למשפט נתון המשווה בין ספרת העשרות לספרת היחידות שלהם . בפעילות 5 נתון משפט השוואה כפלי : ספרת העשרות גדולה פי 3 מספרת היחידות ) האפשרויות הן : 93 , 62 , 31 ( ובפעילות 6 נתון משפט השוואה חיבורי : ספרת העשרות גדולה ב - 3 מספרת היחידות ) האפשרויות הן : , 30 . ) 96 , 85 , 74 , 63 , 52 , 41 הצעה לפעילות פתיחה לפעילויות 5 ו - : 6 לקרוא יחד את שתי המשימות ולבקש מהתלמידים לשער באיזו טבלה יש יותר מספרים מתאימים . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 215 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( בפעילויות , 9 - 8 בדומה לפרקים קודמים של בעיות מילוליות , יש פעילויות המתבססות על נתונים אמ ִ תיים מהסביבה כדי להעשיר את עולם התלמידים בתחומים נוספים . כאן הפעילויות עוסקות בגבהים של עצים . בפעילות 8 התלמידים מתבקשים לחשב את גובהי העצים על סמך נתונים , ובפעילות 9 נתונים גובהי העצים והתלמידים מתבקשים לכתוב בעיות השוואה מתאימות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר