עמוד:145

פעילות כתב סתרים ) עמוד 212 ( נתון שהמספר הגדול גדול פי 4 מהמספר הקטן , ועל התלמידים להחליט אילו מבין זוגות המספרים מתאימים למצב המתואר . שימו לב שיש חשיבות לשאלה מי המספר הגדול ) ומי המספר הקטן ( , ולכן תשובה ד אינה מתאימה , למרות שאחד המספרים גדול פי 4 מהמספר האחר . הקיפו את זוגות המספרים המתאימים . המספר הגדול : המספר הקטן : פי כמה ? 4 בפעילות 2 בכל אחד משלושת הסעיפים נתונה טבלה עם שורה של מספרים והתלמידים צריכים להשלים את המספרים החסרים על פי משפטי ההשוואה ) חיבורי וכפלי ( הנתונים בשתי השורות האחרות . מטרת הפעילות לחזק את הבנת התלמידים לגבי ההבדל בין השוואה חיבורית והשוואה כפלית ולוודא שהם מבינים איזו פעולת חשבון יש לבצע בכל אחד מהמקרים . לדוגמה , סעיף א : . 3 השלימו בעזרת המספרים שעל התפוזים . בפעילות 3 נתונים שלושה משפטי השוואה , והתלמידים משלימים את המספרים המתאימים מתוך אוסף נתון של מספרים . הדגישו לפני התלמידים כי בכל מספר מותר להשתמש פעם אחת בלבד . כמו כן , חשוב לשים לב מתי המספר הראשון גדול מהמספר השני ומתי הוא קטן ממנו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר